خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور

هفدهمین دوره مانور زلزله در مدارس اهواز برگزار شد

هفدهمین دوره مانور آمادگی و ایمنی در برابر زلزله امروز یکشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، در این مانور پس از ارائه آموزش‌های موردنیاز، عملیات پناه گیری، تخلیه اضطراری، عملیات جست‌وجو، اطفای حریق، کمک‌های اولیه و اسکان آسیب دیدگان با مشارکت دانش آموزان، معلمان و نیروهای امدادی تمرین شد.

رییس جمعیت هلال‌احمر اهواز در حاشیه این مانور گفت: این استان یکی از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور است و هفته گذشته زلزله‌ای به میزان ۵٫۳ ریشتر مناطق شرقی استان را لرزاند و در اهواز نیز احساس شد.

سید فتح اله هاشم نژاد با بیان اینکه زلزله را نمی‌توان بلا نامید، بلکه این رخداد از جمله حوادث طبیعی است اظهار کرد: هنر این است که مردم و مسئولان با انجام اقدامات پیشگیرانه، آسیب‌های این رخداد را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به شعار امسال این مانور "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" گفت: هدف اصلی این مانور ایجاد آمادگی در دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها جهت جلوگیری از آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از زلزله  با آموزش و تمرین است.

این مراسم با حضور مسئولان و کارشناسان اداره کل مدیریت بحران استانداری، آموزش پرورش، جمعیت هلال‌احمر، شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، دانشگاه علوم پزشکی و آتش‌نشانی در دبیرستان‌های دخترانه یادگار امام ناحیه ۴ و دبیرستان دخترانه صدف ناحیه ۱ آموزش‌وپرورش اهواز برگزار شد

مانور زلزله.

کد خبر : ۳۲۶۲۰۴