خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران

عدم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مهم‌ترین معضل این قشر است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، پایین بودن دستمزد کارگران، بی‌توجهی برخی از مسئولان به منافع کارگران، عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را از مهم‌ترین مشکلات کارگران مازندران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، نصرالله دریابیگی، در دیدار صمیمی نمایندگان قانونی کارگران و باز نشستگان تامین اجتماعی مازندران با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: متاسفانه حداقل حقوق کارگران به موقع پرداخت نمی‌شود، کارخانجات و واحدهای تولیدی ما تعطیل شدند و این منجر به اختلافات خانوادگی، طلاق، فساد و... شده است که جای بسی تاسف دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران ما بیمه نیستند نداشتن امنیت شغلی کارگران در جامعه اشاره کرد افزود: متاسفانه بازنشستگان ما نیز ازمشکلات زیادی برخوردار هستند که این امر نیاز به حمایت مسئولین در این بخش دارد.

دریابیگی با بیان اینکه دولت می‌خواهد با همکاری وزارت بهداشت و درمان به بهانه طرح تحول نظام سلامت، بیمارستان‌ها و درمانگاهای تامین اجتماعی را که متعلق به کارگران بوده و از پول آنان ساخته شده است را از آن خود کند، گفت: ما جامعه کارگری به دولت و وزیر بهداشت اجازه نمی‌دهیم بیمارستان‌ها و قانون الزام را از ما بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگرمازندران، افزود: جامعه کارگری ایران اجازه تغییر قانون کار ایران را به نفع سرمایه داران نمی‌دهد و از اینجا از نماینده ولی فقیه در استان تقاضا می‌کنیم از این قشر زحمتکش که از یادگارهای امام راحل هستند حمایت کنند.

کد خبر : ۳۲۶۴۵۵