خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی

سالانه 15 میلیون پرونده به دستگاه قضا ارائه می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ارائه سالانه 15 میلیون پرونده به دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، در مراسم افتتاح مرکز داوری اتاق ایران در محل اتاق بازرگانی خراسان شمالی با تاکید بر حمایت از مرکز داوری، اظهار کرد: منافع افتتاح این مرکز برای دستگاه قضایی و جامعه خواهد بود.

وی افزود: مجموعه‌هایی از قبیل اتاق بازرگانی و مرکز داوری اگر به صورت درست و صحیح وارد کار شوند می‌توانند در این جهت گام‌های موثری برداشته و به کاهش ورودی به دستگاه قضایی کمک شایانی داشته باشند.

حجت الاسلام قدرتی گفت: اگر همه بازرگانان مرتبط با اتاق بازرگانی اختلافات خود را به این مرکز ارجاع دهند حجم عظیمی از پرونده‌های دستگاه قضایی کاسته می‌شود.

وی افتتاح این مرکز را کمک بزرگی به جامعه و بیت المال دانست و گفت: انجام خدمات شایسته در این مرکز قابل تقدیر است.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه این حجم گسترده روابط اقتصادی و تجاری مولد بسیاری از پرونده‌هاست اظهار کرد: این دعاوی حقوقی و بازرگانی منشا پیدایش پرونده‌های کیفری و خانواده می‌شود که باید واکاوی شود.

وی تصریح کرد: این درحالی است که دروازه ورود باز شود و همه مسائل گزارش شود این آمار فراتر از این خواهد بود که بار سنگینی را پرونده‌های کیفری و حقوقی  به دوش بیت المال انداخته است.

حجت الاسلام قدرتی وجود بیش از 2 هزار زندانی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: از این تعداد کمتر از 80 نفر دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند که نشان دهنده این است که سواد فاکتور مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است

کد خبر : ۳۲۶۷۰۴