خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

آران و بیدگل در اربعین لاله های کربلا غرق در ماتم و اندوه شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۹۷۵

شهر سنت های عاشورایی آران و بیدگل در اربعین لاله های کربلا غرق در ماتم و اندوه شد.

شهر سنت های عاشورایی آران و بیدگل در اربعین لاله های کربلا غرق در ماتم و اندوه شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل حرم محمد هلال بن علی(ع)، حرم امامزاده ابراهیم(ع) از فرزندان امام حسین(ع)، امامزاده عبدالله (ع) ابوزیدآباد و گلزار شهدای سفید شهر از مراکز اصلی اجتماع بزرگ عزاداران حسینی این شهرستان بود که با هماهنگی شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل آیین های عزاداری را برگزار کردند.

هیئت های مذهبی در مناطق مختلف شهرستان در قالب یک دسته عزاداری متحد و یکپارچه در این مکان های مقدس تجمع کرده و همنوا با کاروان اسرای کربلا، چهلمین روز شهادت اسوه های شهادت و مردانگی را به سوگ نشستند.

آیین اجتماع عظیم عزاداران حسینی در حرم هلال بن علی(ع) که با نوحه خوانی ذبیح الله کدخدایی و عباس مشکانی همراه بود، به صورت زنده از شبکه های مختلف سیما پخش شد.

در بسیاری از روستاها نیز دهها گروه مردمی با اجرای آیین های شبیه خوانی و تعزیه مصائب اهل بیت (ع) پس از عاشورا را به زبان هنر به تصویر کشیدند.

خطبا و سخنرانان نیز با حضور در تکایا و حسینیه ها، مصائبی که پس از عاشورا بر اهل بیت حضرت سید الشهدا (ع) وارد شد را بیان کردند.

هیئت ابوالفضلی دهنو هم طبق یک سنت دیرینه با قدمت بیش از 50 سال، در غروب اربعین حسینی آیین تعزیه دستگاه جابر را در حرم هلال بن علی(ع) اجرا کرد.

هیئات مذهبی و گروه های خودجوش مردمی ضمن سیاه پوش کردن خیابان ها و معابر، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذری از عزاداران حسینی پذیرایی و عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و خاندان پاک ائمه اطهار ابراز کردند.

همچنین 50 مکان مذهبی شهرستان آران و بیدگل با هماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی آیین زیارت اربعین را برگزار کردند.

یکصد تن از عزاداران و جاماندگان قافله اربعین، در قالب کاروان علمدار کربلا با پای پیاده مسیر 50 کیلومتری آران و بیدگل تا مشهد اردهال را طی کردند و در جوار حرم مطهر حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

تجمع مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) نیز با تکریم از جابر قافله عزاداران حسینی آران و بیدگل و مداح پیشکسوت اهل بیت ابوالشهیدین امرالله جندقیان در حسینیه شهیدان جندقیان این شهر برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز