خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز:

نخستین کمپ سیار عشایری در شهرستان سلماس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۰۶۹

مددی:ایجاد فرصتهای مناسب شغلی، افزایش تولید، افزایش درآمد جامعه روستایی و عشایری و تقویت بنیه اقتصادی و کاهش بیکاری و استفاده از عوامل رهاشده بیکار، از اثرات یک جریان آموزشی موفق می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سلماس,ظهر امروز با حضور فرماندار سلماس، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مدیر کل امور عشایر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی نخستین کمپ سیار عشایری برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور در شهرستان سلماس افتتاح شد.

 محسن مددی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سخنانی با اشاره به نقش اساسی آموزش در توسعه جامعه روستایی و عشایری، ارتقای دانش فرهنگی، اجتماعی و تخصصی و افزایش مهارت‌ها گفت: ایجاد فرصتهای مناسب شغلی، افزایش تولید، افزایش درآمد جامعه روستایی و عشایری و تقویت بنیه اقتصادی و کاهش بیکاری و استفاده از عوامل رهاشده بیکار، از اثرات یک جریان آموزشی موفق می‌باشد.

مددی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در شهرستان سلماس بصورت پایلوت در استان اجرا می‌شود، هدف از برگزاری کمپ‌های سیار آموزشی عشایر را توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی عشایر به منظور ارتقاء مهارتهای فردی و اجتماعی آنان در فرایند توسعه و خود اشتغالی ارزیابی نمود.

وی یادآور شد: مهارت آموزی نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در توسعه زیر ساختهای اقتصادی روستاهاییان و عشایر استان ایفا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره نقش و جایگاه زنان در توسعه جامعه روستایی و عشایری، گفت: تعداد زیادی از فعالیتهای کشاورزی و دامپروری در اکثر مناطق روستایی وعشایری به شکل کاملاً سنتی و غیرعلمی و غیرفنی انجام می‌شود که باید به گسترش آموزش آنان پرداخت.

وی افزود: به عنوان نیمی از منابع انسانی، زنان نه تنها موضوع و هدف هر نوع توسعه‌ای هستند، بلکه عامل پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز به شمار می‌آیند.

مددی خاطرنشان کرد: آموزشهای فنی و حرفه‌ای، باعث ایجاد مشاغل گوناگون و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌گردد و باعث می‌شود که آنان به منابع بهتر و بیشتری دسترسی پیدا کنند که در گذشته از آن محروم بوده‌اند.

گفتنی است: آذربایجان غربی با ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه چهارمین استان عشایرنشین کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز