خبرگزاری کار ایران

سند آمایش سرزمینی مازندران به تصویب رسید

سند آمایش سرزمینی مازندران بر پایه چهار محور پایداری محیطی زیستی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با استفاده از نظرات کار‌شناسان و مدیران در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، امید علی پارسا در جلسه شورای برنامه‌ریزی در سالن شماره یک استانداری مازندران به سند آمایش سرزمینی در استان اشاره کرد و گفت: این سند در قالب ۲۲ هدف کلان، ۴۸ راهبرد و ۴۱۲ سیاست اجرایی تهیه و تدوین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی برای تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی کشور ارسال می‌شود، گفت: مدیریت پایش و نظارت بر اقدامات عملیاتی در این سند دیده شده است.

پارسا ادامه داد: تعیین اقتصاد جغرافیایی مازندران در عرصه دریا و حوزه بین‌الملل از دیگر مطالعات این طرح است بر این اساس نگاه داخلی و خارجی به این طرح از برنامه‌های ما محسوب می‌شود بنابراین بازار هدف ما در این طرح مشخص است.

وی با بیان اینکه زیر پهنه مازندران به شرق، مرکزی و غربی تقسیم می‌شود، افزود: بر اساس همین زیر پهنه، در سطح ساختار این برنامه‌ریزی انجام شد و ارتباطات بیرون و درون در سطح کلان نمایش داده می‌شود که امکان واقعی عملکردی را در استان نشان می‌دهد.

پارسا با بیان اینکه در دهه ۷۵ تا ۸۵ ساخت‌و سازهای بی‌رویه و خارج از طرح جامع و تفصیلی انجام شده که منجر شد تعدادی سکونت‌گاه روستایی به شهر ملحق شود، افزود: اینطور به نظر می‌رسد تعدادی دیگر از روستاه‌ها به شهر‌ها ملحق شوند که این مسئله باعث آسیب می‌شود و بخش کشاورزی نیز متضرر خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی که در شهرهای ساحلی مازندران انجام می‌شود، شماره حساب‌ها و نقل و انتقال پول در خارج از استان به ویژه در تهران انجام می‌شود.

وی افزود: سند آمایش سرزمینی مازندران با مشارکت چهار استاندار و استادان و کار‌شناسان دانشگاه‌های مازندران تهیه شده است.

کد خبر : ۳۲۷۲۹۸