خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار با مدیر عامل بانک شهر مطرح شد:

مشارکت بانک شهر در اجرای پروژه های عمرانی، آبی و فرهنگی قزوین

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۲۲۸

استاندار قزوین از اجرای پروژه های عمرانی، آبی و فرهنگی قزوین با مشارکت و سرمایه گذاری بانک شهر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی ضمن بیان این مطلب افزود: در دیدار با دکتر حسین محمد پورزرندی رئیس هیأت مدیره بانک شهر درباره استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی با هدف اجرا و تکمیل پروژهای عمران شهری، ساماندهی امامزاده حسین(ع) و اجرای پروژه‌های آبی استان بویژه تکمیل سد نهب و بالاخانلو بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به تفاهمات صورت گرفته بین شهرداری قزوین و شرکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خصوص اجرای پروژه‌های مهم شهری از جمله راه‌اندازی قطار شهری، ساماندهی امامزاده حسین(ع) و تکمیل برج‌های در حال ساخت در این دیدار و جلسه مشترک مقرر شد بانک شهر همکاری لازم را با شهرداری قزوین در خصوص پرداخت تسهیلات لازم  باهدف  اجرا و تکمیل این طرح‌ها داشته باشد.  

استاندار قزوین اظهار کرد: درخصوص پروژهای آبی از جمله سد نهب و بالاخانلو (که تامین کننده آب شرب و کشاورزی 36 هزار هکتاری از ارازی کشاورزی و5 شهر و30 روستا در شهرستان بوئین زهرا است) مقرر شد بانک شهر برای تکمیل این دو پروژه بزرگ آبی استان تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهد و از سوی دیگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت به تعهد به باز پرداخت بخشی از اعتبارات مورد نیاز این دو سد ضمانت های لازم را به بانک ارائه کند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید با اشاره به شرایط اقتصادی و مالی اخیر کشور و کمبود منابع مالی و اعتبارات اظهار کزد: چاره ای جز استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری و همراهی بانک‌های فنی و تخصصی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها وجود ندارد  که در این راستا با ایجاد بستر لازم و فضای اعتماد، اطمینان و آرامش  که در دولت یازدهم برای بخش خصوصی و بانکها فراهم آمده است تلاش خواهیم کرد گام ‌های موثر و مفیدی در جهت اجرای پروژه‌ها برداشته شود.

 وی با بیان اینکه"در کنار برنامه‌های عمرانی و خدماتی توجه به حوزه فرهنگ و ارزش‌های دینی نیز در اولویت کاری مدیریت ارشد استان قرار دارد." تصریح کرد: با توجه به بافت فرهنگی ، تاریخی و مذهبی استان قزوین و نقشی که بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و فرهنگی در جذب گردشگران مذهبی ایفا می‌کنند ساماندهی امامزاده حسین (ع) در دستور کار ویژه مسئولان استانداری و حوزه شهری قرار داد.

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر کار مطالعات و طراحی امامزاده حسین(ع) در مساحتی حدود 18 هکتار با مشارکت راه و شهرسازی ، اوقاف و امور خیریه،  میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری قزوین  انجام شده  که احیاء این مرکز مذهبی می تواند خدمتی را در عرصه فرهنگ ارائه کند.

وی در پایان با بیان اینکه" از موضوعات مهم در مدیریت شهری شبکه حمل و نقل است،" تاکید کرد: با توجه به روان، ایمن و اقتصادی بودن طرح قطار شهری، اجرای این پروژه در شهر قزوین می‌تواند علاوه بر روان شدن ترافیک شهری رضایت مندی مردم را به دنبال داشته باشد.

استاندار قزوین گفت: اجرای طرح قطار شهری از جمله موضوعاتی است که توسط مدیریت شهری قزوین با مشارکت بخش خصوصی و بانک ها در دست بررسی و پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز