خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های روز دانشجو در کرمان؛

حکم حراست در فرودگاه به دست اصغرزاده رسید

سخنرانی ابراهیم اصغرزاده که قرار بود به مناسبت روز دانشجو در کرمان برگزار شود٬ با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ برنامه روز دانشجو در دانشگاه کرمان با وجود صدور مجوز اولیه و نصب بنر و تبلیغات در سطح خوابگاه‌ها و  دانشگاه در آستانه تعطیلی قرار گرفت تا ابراهیم اصغرزاده که برای سخنرانی به دانشگاه علوم پزشکی کرمان دعوت شده بود٬ در پاویون فرودگاه منتظر تصمیم نهادهای تصمیم‌گیر بماند!

بر اساس این گزارش معاون دانشجویی و مسئول حراست دانشگاه با هماهنگی حراست دانشگاه به سخنرانان اعلام کرده‌اند که از طرف برگزارکنندگان برنامه هیچ اطلاعی به ما نداده نشده است.

اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که برای استقبال به فرودگاه رفته بودند٬ وقتی متوجه شدند اجازه سخنرانی به اصغرزاده داده لغو شده است، روند لغو مجوز را غیر قانونی خواندند و اصرار دارند که این مراسم برگزار شود.

ارسلان مقبلی، دبیر انجمن اسلامی علوم پزشکی کرمان به ایلنا می‌گوید: دیشب ساعت دوازه شب از حراست زنگ زدند و گفتند آقای اصغرزاده اجازه سخنرانی ندارد؛ در حالی که ما پنجم آذر درخواست مجوز داده بودیم و روز دوازدهم هم مجوز ما صادر شده بود و شروع به تبلیغات در سطح دانشگاه کردیم.

وی با اشاره به اینکه مدیر فرهنگی دانشگاه یک اصولگرای افراطی است، گفت متاسفانه معاون دانشجویی هم از خود سلب مسئولیت کرده است و رئیس دانشگاه هم خیلی زود دربرابر فشارها عقب‌نشینی می‌کند.

ابراهیم اصغرزاده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ اظهار داشت: به‌محض اینکه هواپیما فرود آمد٬ گفتند سخنرانی من لغو شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بعید می‌دانم ممانعت از برگزاری برنامه‌های سیاسی یک سیاست متمرکز می‌کند٬ گفت: به نظر می‌رسد این رفتارها بیشتر جواب دادن به صحبت‌های روز گذشته آقای روحانی در دانشگاه شریف است.

اصغرزاده تاکید کرد: برخورد نیروهای حراستی خوب بوده و من هم خود را ملزم را به اجرای قانون می‌دانم و در صورتی که مجوز صادر نشود سخنرانی خواهم کرد.

کد خبر : ۳۲۸۲۸۰