خبرگزاری کار ایران

آیت ارمغانی مطرح کرد؛

رشد 7 درصدی نرخ بیکاری جوانان کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۵۶

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از رشد هفت درصدی نرخ بیکاری جوانان در این استان خبر داد.

آیت ارمغانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: نرخ بیکاری جوانان 15 تا 34 ساله حدود 49 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: بر اساس آخرین نمونه‌گیری‌ها بیکاران در کهگیلویه و بویراحمد، 25 هزار و 238 نفر برآورد شده که از این تعداد 18 هزار و 394 نفر مرد و مابقی را زنان تشکیل می دهند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، نبود فرصت های شغلی، کمی سرمایه، ضعف مهارت‌های حرفه ای، خلاء آماری و فقدان بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه از وضعیت بازار کار را از مهمترین دلایل بیکاری در این استان برشمرد.

ارمغانی گفت: تغییر ساختارجویندگان کار و جابه‌جایی این ساختار از افراد دیپلمه و زیر دیپلم به فارغ التحصیلان دانشگاهی و متناسب نبودن رشته‌های دانشگاهی و نیازهای بازار کار استان از دیگر عوامل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: متوسط نرخ بیکاری کشور در بهار 94 برابر با 10.8 درصد بوده  و استان کهگیلویه و بویراحمد در این فصل در رتبه نخست بالا بودن نرخ بیکاری قرار گرفت.

وی افزود: البته نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در فصل تابستان امسال تغییر و در رتبه چهارم کشوری جای گرفت.

ارمغانی، اجرای طرح کارورزی دانش آموخته‌گان دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد را یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش نرخ بیکاری در این استان دانست وگفت: نرخ بیکاری زنان در استان ۳۷.۵ و مردان ۱۳.۷ درصد است.

به گزارش ایلنا از یاسوج ،  براساس برآورد جمعیتی سال 93 ، کل جمعیت کهگیلویه و بویراحمد 692 هزار نفر است که 54.6 درصد در مناطق شهری و 45.4 درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز