خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان مطرح شد؛

تولیدکنندگان باید تکنولوژی های صنعتی را فرا بگیرند/اول ژانویه روز آشتی ایران با دنیا

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۷۱۲

مراسم روز ملی صادرات با حضور استاندار و نماینده مردم اردبیل و جمعی از تجار و کارآفرینان در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل با اشاره به سیاست های اصل 44 که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: استفاده از طرفیت های مناطق آزاد، شرکت های دانش بنیان، صادرات، امنیت غذا و دارو جزو موارد مهم است، که خوشبختانه اردبیل دارای تمام این قابلیت ها است.

وی تصریح کرد: برای احیای اردبیل نیازمند مناطق ویژه اقتصادی و آزاد بوده و باید تجارت را بیاموزیم، خصوصا تجارت بین الملل را که امروز نقش اساسی دارد.

یک میلیارد دلار برای اراضی استان

استاندار اردبیل 2 بال توسعه استان را کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و افزود: ارزش افزوده در صنعت است و صنعت اگر در کشاورزی و گردشگری ورود نکند، موفق نخواهد بود.

خدابخش که در آیین تجلیل از نخبگان صادراتی استان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: دولت یک میلیارد دلار برای 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بودجه اختصاص داده است که برای استخراج محصولات با کیفیت، بهتر است که با استفاده از تکنولوژی روز تولید کنیم.

وی از اخذ مجوزهای لازم برای جذب دانشجو در رشته بسته بندی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: مدیریت بازرگانی با رویکرد تجارت و بین المللی اساس صادرات دنیا است و تولید کنندگان ما باید تکنولوژی های صنعتی را فرا بگیرند.

یک میلیارد دلار برای اراضی استان

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت نهم و دهم زمانی که می توانست تنها با 30 میلیارد دلار بودجه سالانه خود را ببندد، 700 میلیارد دلار در آمد افسانه ای نفت داشت که متاسفانه با بی تدبیری کامل در حوزه های مختلفی از جمله کشاورزی با واردات بی رویه، هم تولیدات داخل را نابود کرد و هم باعث عقب ماندگی زیرساخت های کشور شد.

کمال‌الدین پیرمؤذن افزود: 40 میلیارد تومان برای پرداختی به کشاورزان در مجلس تصویب شده است که 35 درصد آن مربوط به استان اردبیل است و بزودی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اول ژانویه (24 آذر) روز آشتی ایران با دنیا است و طبق دیپلماسی اقتصادی با 3 کشور در جهت افزایش کیفیت خودرو همکاری و مشارکت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری پلی است برای ایجاد اشتغال و تسهیل صادرات و باید به خاطر داشت که در دوران پسا تحریم حرف اول و آخر را کیفیت خواهد زد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: در دو دولت قبلی با باران بخشنامه مواجه بودیم که خوشبختانه حال حاضر آرامشی بوجود آمده است که امیدوارم پایدار و با دوام باشد.

 یک میلیارد دلار برای اراضی استان

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: طی 350 سال گذشته در علم اقتصاد و علم روابط بین الملل حدود 22 هزار کتاب نوشته شده است که نتیجه این مباحث این است که برای رسیدن به توسعه پایدار، باید به سوی صادرات رفت.

بهروز پورسلیمان گفت: با توجه به اصل 44 و اصول کوچک سازی دولت، مشکل کنونی ما این است که در مدار بین المللی قرار نگرفته ایم و لزوم این حضور، 3 نکته مهم کیفیت، رقابت و استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 23 میلیارد دلار صادرات وجود داشته که شاهد 10 درصد افت در این خصوص بوده ایم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در پایان گفت: در مقایسه با 8 ماه سال 93، امسال از نظر ارزش ارزی شاهد 2 درصد افزایش و از نظر ارزش وزنی 23 کاهش روبرو شده ایم.

گفتنی است در پایان از 9 شرکت و کارخانه تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/
مهدی مرادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز