خبرگزاری کار ایران

با حضور مریم معین الاسلام؛

سوگواره کوکب هدایت در کاشان به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۷۲۴

آئین اختتام نخستین مسابقۀ «سوگواره کوکب هدایت» با حضور پرشور بانوان کاشانی و معرفی نفرات برگزیده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مریم معین الاسلام عضو هیات علمی جامعه الزهراء گفت: زنان کربلایی رسواگران نقش دشمنان بودند و جنایاتی که یزید و یزیدیان در روز عاشورا انجام دادند با سخنوری ها و افشاگری های این زنان، اجازه نداد جریان عاشورا به نفع ظالمان بهره برداری شود.

معین الاسلام در مراسم آئین اختتام نخستین «سوگواره کوکب هدایت» در حسینیۀ ابوالفضل(ع) میدان امیر کاشان اظهار داشت: طراحی ماندگاری این جریان توسط پروردگار صورت گرفت تا همۀ بشر راه و مسیر حرکت خود را پیدا کنند.

وی، قدرت سخنوری، افشاگری، دشمن شناسی، تحلیل، قدرت شهامت و شجاعت وصف ناپذیر را از ویژگی های زنان کربلا دانست و افزود: در راس همۀ این زنها، حضرت زینب کبری(س) با تمام شهامت و شجاعت عظمت زن بودن خود را به رخ جهانیان کشید و جریان عاشورا برای همیشه تاریخ زنده نگه داشته شد.

به گفته وی، زنان محب اهل بیت(ع) تمام تعلقات خود را رها کردند و در این سفر پرخطر همراه شدند و با حضور آگاهی بخش و روشنگرانۀ حضرت زینب(س) تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

چهرۀ برجسته صدا و سیما  و استاد دانشگاه علوم پزشکی فاطمیه گفت: زن مجاهد قوی است و اگر اراده کند و تصمیم بگیرد در تمام عرصه های تاریخ می تواند درخشش  داشته باشد و چهرۀ ماندگاری را در تاریخ به یادگار بگذارد.

معین الاسلام، با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب(س) اظهار داشت: اولین سند رسوایی یزدیان نیز با درایت حضرت زینب کبری(س) افشا شد.

وی افزود: زنان ایرانی با الگوگیری از حضرت زینب(س) باید کاری کنند که دشمن را منفعل کنند تا آنها احساس کنند با وجود زنان ایرانی هیچ کاری را نمی توانند از پیش ببرند.

به گفته وی، مقام و شان زن باید با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) در رفتار و اخلاق، پوشش مناسب و دوری از تبدیل کردن خود همچون عروسک های بزک کرده حفظ شود.

این کارشناس مذهبی، تنها عامل نجات بخش را عمل به دستورات الهی دانست و افزود:  انجام دادن به غیر از دستورات الهی جز تباهی و سرافکندگی خود، خانواده و جامعه نتیجه دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز