خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ارومیه:

پروژه تله‌کابین ارومیه نیازمند سرمایه‌گذار است

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۸۱۷

عضو شورای شهر ارومیه گفت: پروژه تله‌کابین این شهر و طرح های مشابه آن از جمله شهربازی بزرگ ارومیه و پروژه‌های روبنایی شهر نیازمند سرمایه‌گذار است .

میرعلی محمدی در گفت وگو با ایلنا در مورد زمان اتمام تله کابین ارومیه اظهار داشت:تله‌کابین یکی از موضوعات مهم گردشگری در ارومیه محسوب می‌شود و یکی از سیاست‌های مهم شورای اسلامی ارومیه در ارتباط با توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری در ارومیه گسترش زیرساخت‌های شهری، زیربنایی و روبنایی است.

وی بیان کرد: پروژه تله‌کابین ارومیه و طرح‌های مشابه آن از جمله شهربازی بزرگ ارومیه و پروژه‌های رو بنایی که نیازمند سرمایه‌گذاری برای عملیاتی شدن هستند، از اولویت‌های مهم شهرداری ارومیه است که متأسفانه به سبب انتخاب طرح با طول 12 کیلومتر که بسیار زیاد است و معارضات و هزینه بالای آن امکان عملیات اجرایی تاکنون میسر نشده است.

وی با اشاره به اینکه تله ‌کابین یکی از موضوعات مهم گردشگری در ارومیه به شمار می رود گفت: یکی از سیاست‌های مهم شورای اسلامی شهر در ارتباط با توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری در ارومیه گسترش زیرساخت‌های شهری، زیربنایی و روبنایی است.

محمدی ادامه داد: متاسفانه تله کابین ارومیه به علت انتخاب طول ۱۲ کیلومتری طرح و معارض ملکی به همراه هزینه بالای مورد نیاز برای اجرای عملیات اجرایی تاکنون میسر به اتمام نرسیده و همچنان با رکود مواجه است.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه پیشنهاد شد که طول تله‌ کابین از ۱۲ کیلومتر به حدود ۲ تا ۲.۵ کیلومتر تقلیل یابد که  مذاکرات آن  با معاونت اقتصاد و سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه در این مورد در حال انجام است.

محمدی با تاکید بر اینکه امیدواریم پس از عقد قرارداد جدید با سرمایه ‌گذار عملیات اجرایی طرح شروع شود اظهارداشت: این عملیات تا رفع معارضین ملکی و رکود بازار فعلی و تامین مالی سرمایه‌گذار به حالت تعلیق و مسکوت است.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار و اتمام هر چه سریعتر این طرح یاد آور شد: ارومیه از توانمندی و ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگری برخوردار است در این راستا اتمام تله کابین می تواند به تحقق این هده کمک کند.

کلنگ احداث بزرگ ‌ترین و طولانی‌ترین تله کابین کشور به طول ۳۶ کیلومتر در ارومیه سال ۷۹ به زمین زده شد که مرحله اول از نخستین فاز طرح تله کابین ارومیه از جانوسلو تا کوه سیر در مسیری به طول ۴ هزار و ۱۲۵ متر احداث می‌شود اما هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است، وعده ها برای اتمام این طرح هنوز ادامه دارد.

فاز اول این طرح در مسیری به طول ۸.۵ کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول ۱۲ کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول ۱۵.۵ کیلومتر احداث می‌شود که مقرر بود با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال و ۱۲۰ میلیون یورو توسط بخش خصوصی احداث شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز