خبرگزاری کار ایران

با افزایش روند کالاهای صادراتی و ایجاد اشتغال؛

بندر شادگان؛ الگویی موفق در توسعه‌ مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۱۱۰

با روند افزایش کالاهای صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایجاد اشتغال مستقیم در منطقه، بندرشادگان را می‌توان الگویی موفق در توسعه مناطق محروم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به بارگیری بیش از پنج هزار و هشتصد و سی تن کالا از جمله مصالح ساختمانی، دام زنده، محصولات کشاورزی و خشکبار از این بندر تجاری اظهار داشت: این میزان کالا به‌طور عمده به مقصد کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس بارگیری شده است.

وی احداث بندر تجاری شادگان با سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی را یکی از اهداف مؤثر این سازمان در توانمندسازی اقتصاد محلی این منطقه دانست و افزود: خوشبختانه با تأکیدات «سعیدنژاد» معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای شروع فعالیت بندر شادگان، این اداره کل نیز ضمن به‌کارگیری تمامی توان خود در بخش‌های عمرانی، عملیاتی، خدماتی و اختصاص نیروی انسانی لازم، بهره‌برداری عملیاتی از بندر شادگان را در آبان ماه سال گذشته آغاز و با توجه به استقبال شایسته بازرگانان و صاحبان کالا، به‌تدریج ترافیک کالا در این بندر تجاری رو به افزایش گذاشت.

عبداللهی، با اشاره به ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای حدود ۴۰۰ نفر از اهالی این منطقه در این بندر، افزود: ایجاد نشاط و سرزندگی مضاعف بین مردم این شهرستان یکی از ثمرات رونق روزافزون فعالیت‌های تجاری در بندر شادگان به شمار می آید و این امر موجب اعتماد بیشتر مردم به خدمات دولت در محرومیت‌زدایی و ایجاد تقویت و همدلی مردم و دولت شده است.

وی با اشاره به اظهارات مقام‌های مسئول شهرستان شادگان مبنی بر کاهش آمار جرم و توسعه‌ شاخص امنیت در این شهرستان بر اثر رونق فعالیت‌های تجاری در بندرتجاری شادگان، نقش اساسی حمایت‌های «مقتدایی» استاندار خوزستان در راه‌اندازی این بندر و دستورات وی در هم‌افزایی ناشی از همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی برای تداوم فعالیت‌های آن را بسیار تعیین‌کننده و مؤثر دانست.

یادآور می‌شود بندر شادگان در حاشیه‌ خور ابوخضیر در ۲۷ کیلومتری دهانه‌ خور موسی واقع شده و از طریق یک جاده دسترسی به طول ۱۴ کیلومتر به اتوبان بندر امام خمینی  - آبادان متصل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز