خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره سینمایی فارس خبر داد:

آغاز اکران فیلم های سینمای تخصصی«هنر و تجربه» در شیراز

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۱۸۲

رئیس اداره سینمایی و امور سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد فارس با اعلام آغاز اکران فیلم های سینمایی تخصصی«هنر و تجربه» در شیراز گفت: فیلم و سینما در دیدگاه اجتماعی از آن جهت اهمیت می یابد که برخواسته از بستر جامعه است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رنجبر با اشاره به اینکه سینما از قابلیت تأثیرگذاری بالایی برخوردار است، گفت: می‌توان نقش سینما را از دو منظر بررسی کرد؛ اینکه چگونه سینما از جامعه تأثیر می پذیرد و چگونه بر ذهن و فکر مردم تأثیر می گذارد. سینما می‌تواند معانی و مفاهیم را از طریق تکنیک های بصری و شنیداری، انتقال دهد. همچنین که مردم معمولا راجع به فیلمی که دیده اند فکر می کنند و اطلاعات و احساساتی را دریافت می کنند.

رئیس اداره سینمایی و امور سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد فارس اضافه کرد: تلاش سینماهای هنر وتجربه برای نمایش  فیلم های با ارزش غیر تجاری است که به ارتقا دانش سینمایی تماشاگران و ارتقا کیفی هنری سینمایی توجه دارد.

وی گفت: در این طرح فیلم های هنری و اثر سینمایی که در غالب زمانی کوتاه، بلند، داستانی، مستند و انیمیشن و ..  هستند اکران می‌شوند که فرم محتوای آن تمایلات و حساسیت ها و و کنجکاوی های زیبا شناسانه تماشا گران را برانگیزد و ذوق و سلیقه بصری آنان را ارتقاع دهد. فیلم هایی که شیوه ای تازه و روایتی سینمایی در آن تجربه شده باشد.

وی با اشاره به اینکه سینمای هنر و تجربه به دنبال کشف کارگردان هایی است که سبک،  فرم و محتوای خاصی را بتواند به فیلم دهد که دارای شیوه روایی جدیدی باشد گفت: هدف از راه اندازی سینمای هنر و تجربه تقویت بنیه سینماگران و نمایش فیلم های با ارزشی است که شاید مردم به دلیل غیر تجاری آن کمتر دیده باشند.

وی با اشاره به اینکه فیلم خواب تلخ از دوازده سال پیش بعد از جشنواره فیلم فجر اقبال اکران را پیدا نکرد افزود: اما شاهدیم که  به تازگی با اکران آن سه میلیارد در سینمای هنر و تجربه فروش داشته است. همچنین با توجه به اینکه زمان  اکران آن در سراسر کشور به پایان رسیده است اما به دلیل استقبال علاقه مندان حوزه سینما در شیراز این فیلم برای بار دوم در حال اکران است.

رنجبر در ادامه سخنانش در رابطه با سینمای هنر و تجربه افزود: این سینما در شیراز در سالن مهر تالار حافظ نیز راه اندازی شده است که همه روزه حتی روزهای تعطیل در سه سانس مختلف اکران فیلم دارد.

وی با بیان این مطلب که از 22 آذر ماه هر روز در سه سانس16،18، 20 فیلم اکران می شود تصریح کرد: آیین رسمی افتتاح سینمای تخصصی هنر و تجربه 25 آذر ماه با حضور مسوولان کشوری  و کارگردان و عوامل فیلم تلخ  و همچنین اکران این فیلم برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد:  احتمال باران اسیدی، سایه روشن، خواب تلخ، حمید هما، من ناصر حجازی هستم و ماهی و گربه از جمله فیلم‌های اکران در سالن مهر هستند.

رنجبر در ادامه سخنانش به برنامه آپارات اشاره کرد و گفت: از دیگر فعالیت های چند ماه اخیر برگزاری نشست آپارات است که هر ماه به مدت یک روز به نقد و برسی یک اثر پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه آپارات در 26 آذر ماه در سالن غزل  گفت: این دومین نشست از سری برنامه های آپارات است که با حضور  بهمن کیارستمی فرزند کارگردان عباس کیا رستمی برگزار میشود و قرار است یکی از مستندهای او نقد و بررسی شود.

رئیس اداره سینمایی و امور سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد فارس در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: فستیوال فصلی فیلم  نیز از دیگر برنامه هایی است که در طول مدت سه روز  به اکران،نقد و بررسی فیلم های مطرح و موفق  که اکران عمومی داشته اند می پردازد که اولین فستیوال در هفته دوم دی ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن فیلم کوتاه، انجمن پویا نمایی و گویندی و عکس در چند ماه اخیر افزود: انجمن فیلم و عکس فارس تحت نظر اداره کل فرهنگ و  ارشاد فارس به تازگی راه اندازی شده که تمام انجمن های دیگر زیر مجموعه این انجمن هستند و  روزانه جلسات نقد و بررسی فیلم و اکران آن را در برنامه خود دارند.

رنجبر به واگذاری اختیار مجوز فیلم های سینمایی استانی به فارس اشاره کرد و گفت: فارس جزو معدود استان‌های کشور است که چنین اتفاقی در آن افتاده است همچنین که در دو ماه  اخیر 16 گروه فیلم سازی در حال انجام مراحل تولید و پیش تولید هستند که در شیراز بی سابقه بوده است.

وی به ساخت برنامه ای با نام «آغاز» اشاره کرد و افزود: با همکاری صدا و سیما  استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس این برنامه در حال ساخت است که به نقد و بررسی و معرفی آثار فیلم سازان شیراز و استان فارس می پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز