خبرگزاری کار ایران

علیرضا دبیر:

انتخاب حسابرس مشترک مستقل به نفع شورا ست

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۴۸

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره توافق انجام شده بین شورا و شهرداری در خصوص انتخاب حسابرس مشترک مستقل در صحن علنی شورا توضیحاتی را ارائه داد.

علیرضا دبیر در پاسخ به تذکر مجتبی شاکری بیان داشت: این موضوعی است که به پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور؛ رییس کمیسیون برنامه و بودجه وقت در زمان شورای دوم دنبال می کرد. شورای سوم هم تلاش زیادی کرد که این توافق انجام شود اما شهرداری قبول نمی کرد.

وی با اشاره به اینکه اختلافات ما با شهرداری از همین جا شروع شده بیان داشت: در سال ۹۲ جلساتی با شهرداری برگزار کردیم و آقای چمران توافق نامه را امضا کرد اما شهرداری باز هم عقب رفت و بیش از یک سال حاضر به امضای این توافق نامه نبود.

دبیر اظهار داشت:‌ در این کمیته چهار نفر از شهرداری عضو هستند اما حتی یک نفر آنان نیز در حد معاون شهردار نیستند. ریاست این کمیته هم با رییس کمیسیون برنامه و بودجه است و دبیرخانه کمیته هم در شورا مستقر خواهد بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: ۶۰ شرکت حسابرسی که از جامعه حسابرسان و سازمان بورس گرید بالا دارند در این کمیته مورد بررسی قرار می گیرند و حسابرس منتخب باید در صحن شورا رای بیاورد. 

وی در پاسخ به نگرانی شاکری در خصوص انتخاب رییس این کمیته از نمایندگان شهرداری تصریح کرد: زمانی که یک عضو شورا در کمیته حضور داشته باشد حتی شهردار تهران نمی تواند ریاست جلسه را بر عهده داشته باشد. در این کمیته چطور مدیران کل می توانند در حضور اعضای شورا ریاست را بر عهده بگیرند؟ 

دبیر با تاکید بر اینکه با این توافق از شورا هیچ امتیازی گرفته نشده؛ اظهار داشت:‌ حسابرس شورا با استقرار دو ماهه در شهرداری و بررسی رندم اسناد به این اطلاعات دست یافته است. با این توافق حسابرس به طور دائم در شهرداری مستقر می شود و به همه اسناد دسترسی خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: این تفاهم نامه در خصوص سازمان ها و شرکت های شهرداری انجام شده و بودجه شهرداری به طور مستقیم تنها توسط شورا حسابرسی می شود. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان یادآور شد: اگر این توافق نامه به ضرر شورا بود هرگز اجازه نمی دادم این اتفاق بیافتد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز