خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت و تجارت سیستان خبر داد؛

صادرات بیش از 286 میلیون دلار کالا از سیستان وبلوچستان

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۱۹۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: 286 میلیون و 204 هزار و 786 دلار کالا در هشت ماه گذشته از بازارچه های مرزی و گمرک های استان صادر شد.

به گزارش ایلنا، نادر میرشکار اظهارکرد: در این مدت کل صادرات از گمرک ها و بازارچه های مرزی استان به وزن 844 هزار و 51 تن بود.

وی افزود: میزان صادرات امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاط وزن 36 درصد و از لحاط ارزش 11 درصد افزایش داشته است.

میرشکار، سیمان، گاز، قیر، سیب درختی، محصولات شیمیایی و صنعتی را عمده کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در این مدت اعلام کرد.

وی ادامه داد: این کالاها به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: صادرات از گمرک های استان در این مدت به ارزش 146 میلیون و 486 هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری پنج درصد افزایش نشان می دهد.

میرشکار افزود: همچنین در این مدت میزان صادرات از بازارچه های مرزی استان بیش از 139 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری 19 درصد افزایش داشت.

وی گفت: بیشترین میزان صادرات از بین بازارچه های مرزی استان در این مدت مربوط به بازارچه مرزی میلک به ارزش 89 میلیون و 47 هزار و 550 دلار و در بین گمرک های استان مربوط به گمرک زاهدان به ارزش حدود 86 میلیون دلار بود.

وی اظهارکرد: ازمجموع صادرات از سیستان وبلوچستان دراین مدت سهم کشور پاکستان 52 درصد، افغانستان 31 درصد و سایر کشورها 17 درصد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه میزان صادرات استان در سال جاری به ارزش 396 میلیون و 950 هزار دلار تعیین شده که صادرات صورت گرفته در این مدت نشان از تحقق حدود 72 درصدی این برنامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود با پیگیری مسئولان بخش های دولتی و خصوصی و همچنین برنامه ریزی های کلان و عملیاتی کردن آنها، باقی مانده هدف مورد نظر برای امسال تحقق یابد و حتی بتوان از برنامه فراتر هم عمل کرد.

صادرات استان سیستان وبلوچستان به کشور پاکستان از طریق بازارچه های مرزی میرجاوه، کوهک، پیشین و ریمدان و از گمرک های زاهدان، چابهار، منطقه آزاد چابهار، میرجاوه و پیشین انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز