خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

کاندیداها به مسایل‌امنیتی و محدوده‌های ممنوعه ورود نکنند

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۱۹۶

استاندار زنجان گفت: 15 هزار نفر روز هفتم اسفند درگیر برگزاری و نظارت بر انتخابات می‌شوند که رخداد بزرگ اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام انتخابات مجلس‌خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مراحل اجرایی انتخابات آغاز شده و با توجه به تفاوتی که زمان‌بندی مراحل اجرایی این دو انتخابات وجود دارد، انتخابات خبرگان‌رهبری براساس دستورالعمل صادر شده اجرایی می‌شود.

استاندار رنجان با بیان اینکه امروز دستور وزیر کشور برای آغاز رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی صادر شده، افزود: از هفته گذشته تا به امروز فرمانداری‌ها 30 نفر معتمدین هر حوزه انتخابیه را به هئیت‌های نظارت شورای‌نگهبان معرفی و مراحل بررسی و تایید نهایی انجام شده است.

انصاری در ادامه گفت: هئیت‌های اجرایی انتخابات برای خبرگان‌رهبری تشکیل شده و با توجه به توافق وزارت‌کشور با شورای‌نگهبان، برای استفاده از این هئیت اجرایی تعیین هئیت مستقل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست.

وی افزود: ترکیب هئیت اجرایی انتخابات برای مجلس‌خبرگان و مجلس شورای اسلامی تفاوت دارد که رئیس ثبت‌احوال، فرماندار و دادستان عضو هئیت اجرایی است اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده شورای اسلامی شهر عضو است.

مقام‌عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: از پنج‌شنبه ثبت‌نام خبرگان در استان آغاز شد و از امروز نیز نام‌نویسی کاندیداهای مجلس آغاز شده که 3 نفر از حوزه انتخابیه استان برای خبرگان‌رهبری و 18 نفر برای حوزه‌های پنج‌گانه انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان 5 نفر اختصاص به بانوان دارد.

استاندار زنجان در ادامه گفت: انتخابات پرشور و رقابتی، سالم و مبتنی بر قانون و صیانت از آرای مردم از سیاست‌های دولت است که امیدواریم همه کسانی که در برگزاری و نظارت بر انتخابات مسئولیت دارند به برگزاری پرشور کمک کنند.

انصاری اضافه کرد: از همه سلایق و گرایش‌های سیاسی و متخصصان مختلف که می‌توانند در عرصه قانون‌گذاری نقش ایفا کنند، دعوت می‌شود در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: 770 حوزه رای‌گیری در استان زنجان فعال می‌شود که در هر حوزه دو صندوق جداگانه در نظر گرفته شده و در حوزه‌های اخذ رای 8 هزار و 500 نفر عوامل اجرایی درگیری می‌شوند و یک هزار و 500 نفر نیز خارج از این مجموعه فعالیت خواهند کرد.

استاندار زنجان یادآور شد: 15 هزار نفر روز هفتم اسفند درگیر برگزاری و نظارت بر انتخابات می‌شوند که رخداد بزرگ اجتماعی است که ضمن اینکه برگزاری انتخابات توسط گروه‌های مختلف مردم بیانگر مردمی بودن آن است حضور اقشار مختلف نیز برای نظارت تضمینی بر صحت انتخابات است.

وی با توصیه به داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: در اصل حضور در انتخابات قانون‌مداری و رعایت موازین قانونی را در همه مراحل به ویژه تبلیغ در موعد قانونی را مورد توجه قرار داده و نسبت به همدیگر عدل و انصاف را مدنظر قرار داده و تلاس نکنند با تخریب یکدیگر نسبت به طرح خود اقدام کنند و نقاط قوت، برنامه‌ها و ایده های خود را مطرح کنند.

مقام‌عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: در تبلیغات کاندیداها در محدوده‌های مجاز و ممنوعه وارد نشده و خطوط قرمز مورد نظر را کاندیداها مورد توجه قرار داده و بازنشر آن توسط مطبوعات باید مورد دقت قرار گیرد که یکی از این حوزه‌ها مسائل امنیتی است که نباید کاندیداها به آن وارد شوند.

انصاری در پایان بر ضرورت جلوگیری از وعده و وعید کاندیداها درخصوص تقسیمات کشوری و مسئله آب تاکید کرد و گفت: کاندیداها نباید در این دو حوزه تبلیغات و قولی به مردم بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز