خبرگزاری کار ایران

آیت الله صافی گلپایگانی:

دولت باید نگاه ویژه‌ای به قم داشته باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت باید نگاه ویژه‌ای به قم داشته باشد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار قم و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مدیران ارشد شهرداری، قم را آبروی نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد تا با اهتمام و تخصصی که در مدیران شهری وجود دارد شاهد عمران و آبادانی مطلوب شهر قم باشیم.

وی با بیان این‌که شهر قم بیشتر از وضعیت فعلی نیازمند کمک و مساعدت است، ابراز داشت: وجود حرم مطهر حضرت‌فاطمه معصومه(س) و حوزه‌های علمیه برای همه شیعیان افتخار است و این باید حفظ شده و بر رونق آن افزوده شود.

این مرجع تقلید در ادامه، اهمیت ویژه مسجد امام حسن‌ عسگری(ع) در جوار بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این مسجد یکی از افتخارات شیعیان است و امیدواریم تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) پایدار باقی بماند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تأکید کرد: دنیای اسلام حوزه علمیه را به شهر قم می‌شناسد و این ضرورت آبادانی و اجرای کار فرهنگی در این شهر را می‌رساند. شهر قم وضعیتی استثنایی و خاص دارد و چنانچه کسی تاریخ آن را مطالعه کند، متوجه اهمیت ویژه آن برای شیعیان و ائمه‌معصومین(ع) می‌شود.

شهردار قم نیز در این دیدار گفت: خدمت در شهر قم موهبتی الهی است و باید قدر این موهبت را بدانیم.

مرتضی سقائیان‌نژاد، ضمن تقدیر از حمایت‌های علماء و مراجع از مدیریت شهری افزود: این حمایت‌ها باعث دلگرمی هرچه بیشتر مسئولین برای خدمتگزاری می‌شود.

وی خدمت به قم را خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و گفت: در برنامه‌های بلندمدتی که برای شهر قم تنظیم و تهیه شده در صددیم شهر قم را به عمران و آبادانی که در شأن جهان تشیع باشد نزدیک‌تر کنیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه برای توسعه و آبادانی شهر و حل مشکلات شهری نیازمند بازگشایی معابر در نقاط مختلف هستیم بیان کرد: در اجرای پروژه‌های شهری مطالبات به حق مردم پرداخت می‌شود.

سقائیان‌نژاد در ادامه تقویت اماکن مذهبی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: اماکن مذهبی شهر قم باید در حدشان این شهر باشد.

وی در ادامه به گسترش معماری اسلامی در شهر قم اشاره کرد و افزود: باید از گسترش معماری غربی که با فرهنگ ایرانی اسلامی ما در تضاد است تا حد امکان خودداری نموده تا جایی که معماری سطح شهر با ساختار اسلامی، دینی و بومی شهر همخوانی داشته باشد.

کد خبر : ۳۳۲۵۸۷