خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد باران آذربایجان‌غربی:

مصلحت اصلاحات حکم کند، کنار می‌کشم/جناح‌رقیب خوب و مردانه عمل کند

خورشیدی تاکید کرد حریف سرزنده و قدر می‌خواهم و رقیب ضعیف و برنده‌شدن در این‌گونه میدان‌ها را نمی‌خواهم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس خورشیدی داوطلب ثبت‌نامی دهمین دوره مجلس ارومیه دقایقی پیش بعد از ثبت‌نام در محل فرمانداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: باعث افتخار من است به عنوان شهروندی که اعتقاد دارد مردم‌سالاری دینی تنها ره‌یافت توسعه کشور است در انتخابات شرکت کرده تا نقش خود را ایفا کند.

معاون سیاسی دولت اصلاحات در ادامه افزود: به عنوان یک اصلاح‌طلب، امروز آمده‌ام سهم خود را ایفا کنم. من به نتیجه کار نمی‌اندیشم، به این می‌اندیشم که به درخواست مردم و همفکرانم جواب مثبت داده‌ام و به صحنه آمدم.

خورشیدی با بیان اینکه برای آمدنم در واپسین لحظات دلایلی دارم؛ تاکید کرد: تا آخرین لحظه اوضاع را رصد کرده‌ام و تا آخرین لحظات منتظر بزرگان جریان همفکر خودم بودم.

کاندیدای ثبت‌نامی دهمین دوره مردم ارومیه در خانه‌ملت خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که برای من تعیین نشده باشد، انجام نمی‌دهم و وظیفه‌ای که برای من از ته قلب نباشد انجام نمی‌دهم. مشی من این بود که چهره‌های جدیدتر را وارد انتخابات کنیم. وقتی به نتیجه رسیدم که نمی‌توانم مقابل خواسته‌های دوستان جواب منفی بدهم، آمدم.

رئیس بنیاد باران استان با تاکید بر اینکه برای ادای وظیفه متعهدم، به این خاک متعهدم، به اصلاحات متعهدم، اذعان کرد: به سختی راضی شدم در انتخابات شرکت کنم اما اگر مصلحت جبهه‌اصلاحات ایجاد کند به راحتی کنار می‌کشم.

خورشیدی با بیان اینکه ”من تابع‌قانون و مقررات این بازی هستم” افزود : من بر این باورم که رأی مردم، تزیینی و دکور نیست، رأی مردم تعیین‌کننده است و من برای پاسداشت این باور اعتقاد دارم نباید با انتخابات قهر کرد. همه بزرگان نظام و در رأس آن مقام معظم رهبری جز این انتظار ندارند که براساس مردم‌سالاری دینی حرکت کنیم.

کاندیدای ثبت‌نامی دهمین دور مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه گفت: اگر صلاحیت من تایید نشود اعتراض من قانونی خواهد بود اما از کسی خواهش نخواهم کرد.

او درخصوص روند بررسی صلاحیت‌ها هم ادامه داد: انتظار دارم دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به دور از سلایق شخصی و جناحی و تنگ‌نظرانه با صلاحیت‌ها برخورد کنند. آرزو می‌کنم این شروع ارزشمندی برای من باشد که عمرم را برای انقلاب گذاشتم.

خورشیدی درخصوص جریان حوادث ۸۸ هم گفت: صریحا و روشن می‌گویم که کارنامه من جز قانون‌مندی نبوده است. من به امنیت نظام و استان اهمیت می‌دهم. اعتقاد دارم جریانات سال ۸۸ در یک دادگاه صالحه و علنی که هیئت منصفه مردمی داشته باشد مورد بازبینی قرار گیرد.

رئیس بنیاد باران بیان کرد: درباره اختلاف اصلاح‌طلبان باید این پیش‌فرض را در نظر داشته باشیم که ما تفاوت‌سلیقه داریم، نه اختلاف. ما تک‌صدایی در کشور را قبول نداریم، چه برسد به تک‌صدایی در یک جریان. ما به تضارب‌آرا اعتقاد داریم.

خورشیدی با بیان اینکه ”اعتقاد دارم نظام اسلامی ما به حضور همه اقشار و جریانات سیاسی نیاز دارد ” تاکید کرد : برای دوستان جناح رقیب هم آرزوی موفقیت می‌کنم به این عنوان که خوب و مردانه عمل کنند.

معاون اسبق سیاسی اجتماعی با تاکید بر اینکه ”من وجود منتقد را مبارک می‌دانم” مشی من حمایت مشفقانه و انتقاد منصفانه  از دولت خواهد بود، افزود : تا زمانی که دولت در مسیر اعتدال و مصالح مردم حرکت می‌کند و تا زمانی که مردم را ارباب خود بداند از آن حمایت می‌کنم.

خورشیدی درخصوص جریان اصولگرایی هم گفت: من حریف سرزنده و قدر می‌خواهم و رقیب ضعیف و برنده‌شدن در این‌گونه میدان‌ها را نمی‌خواهم.

کد خبر : ۳۳۲۹۸۰