خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

تلاش برای تسریع روند ثبت جهانی شهر ماسوله

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۳۲

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: شهر تاریخی ماسوله به عنوان محوطه ای تاریخی با وجود جریان زندگی و سکونت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیگیری رفع موانع ثبت جهانی آن در دستور کار قرار دارد و امید است که به زودی چالش های موجود مرتفع شود.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده در حاشیه برگزاری چهارمین نشست از سلسله نشست های پژوهشی ماسوله و در بازدید از شهر تاریخی ماسوله با اشاره بر لزوم ثبت این شهرک در حافظه جهانی اظهار داشت: الزامات مطرح شده از سوی یونسکو برای ثبت جهانی ماسوله در حال فراهم شدن و اجرا است.

وی با تاکید بر تسریع روند ثبت جهانی ماسوله و لزوم توجه به این شهر تاریخی اذعان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به مطرح شدن نظریه توسعه پایدار شهری، تحولات گسترده علمی و فنی و نیز دگرگونی در ساختار کالبدی، اقتصادی و اجتماعی شهرها اهمیت نوسازی و احیاء بافت‌های فرسوده بیش از پیش مشخص می شود.

این مسئول سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه حفظ و مرمت از بنا و محوطه‌های تاریخی کشور را از وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی خواند و گفت: شهر تاریخی ماسوله به عنوان محوطه ای تاریخی با وجود جریان زندگی و سکونت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیگیری رفع موانع ثبت جهانی آن در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و امید است که به زودی چالش های موجود مرتفع شود.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از چالش ها در پرونده ثبت جهانی ماسوله ، وجود ساخت و سازهای غیر مجاز و بی رویه است که با پیگیری و رفع این مشکل پرونده مذکور به منظور ثبت جهانی در یونسکو تکمیل خواهد شد.

علیزاده بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای حفظ و احیای بافت های تاریخی تاکید کرد و گفت: حراست از داشته های کهن گیلان و مطالعه دقیق در خصوص این دارایی ارزشمند وظیفه ای همگانی است.

دیدار با اهالی ماسوله و گفتگو جهت رفع مشکلات موجود در این منطقه از دیگر بخش های سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به شهر تاریخی ماسوله بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز