خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

قانون مداری اولین اصل انتخابات سالم است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۶۱۳

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: هرگونه حرکت یا سخنی که بوی طرفداری از سوی متولیان برگزاری انتخابات داشته باشد،‌ تخلف بوده و به صحت و سلامت آن خدشه وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی وفا در سومین نشست شورای مدیران قضایی دادگستری استان اولین اصل انتخابات سالم را در کشور اصل قانون مداری دانست و اظهار کرد: رعایت قانون فصل الخطاب است و دستگاه قضایی استان به دور از هر گونه نگاه خاص سیاسی به شخص، گروه، تشکل و حزب صرفاً اجرای قانون را ملاک عمل خود در این خصوص می داند.

وی رعایت اصل بی طرفی تمامی متصدیان امر انتخابات را مورد تأکید قرار داد و افزود: هر گونه حرکت یا سخنی که بوی طرفداری از سوی متولیان برگزاری انتخابات داشته باشد،‌ تخلف بوده و به صحت و سلامت آن خدشه وارد می کند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با توجه به اینکه جرایم انتخاباتی در قانون احصا و مشخص شده است از مدیران قضایی استان خواست، با تشکیل جلساتی با مدیران و دست اندرکاران ستادهای انتخاباتی در سراسر استان، این جرایم یادآوری و مورد تأکید قرار گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا حرکتی خلاف قانون از باب پیشگیری برخورد شود.

خسروی وفا همچنین از دادستان های عمومی و انقلاب استان نیز درخواست کرد به عنوان مدعی العموم نظارتشان را تشدید نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بعضی افراد به دنبال تخریب چهره ها و مجموعه های فعال انقلابی بوده و زبانشان بر مدار خواسته های دشمن می چرخد هشدار داد و گفت: دادستان ها موظف به تذکر و در موارد خاص برخورد با اینگونه افراد خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز