خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان لرستان :

بد اخلاقی و برخورد قهری با جوانان سبب دین گریزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۹۸۴

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان لرستان گفت: بد اخلاقی و برخورد قهری با جوانان سبب دین گریزی می‌شود .

 به گزارش ایلنا روزنامه کیهان مطلبی در خصوص همایش ندای ایرانیان در لرستان به چاپ رسانده است با این مضمون که رقص و پایکوپی دختران و پسران به صورت مختلط که با حضور محمدرضایی رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان برگزار شده است و...

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان لرستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در این خصوص افزود: هنگامی که موسیقی شروع شد من در جایی دیگر نیز قرار ملاقات داشتم و خیلی عجله داشتم که به آن جلسه برسم لذا تصمیم داشتم جلسه را ترک کنم ، منتهی اگر هنگام پخش موسیقی جلسه را ترک می کردم این ذهنیت به وجود می آمد که من با موسیقی مشکل دارم و میانه خوبی ندارم و چند دقیقه ماندم و قبل از پایان تصنیف اول رفتم.

محمد رضایی اظهار داشت: اما بعد از درج خبر کیهان از برگزار کنندگان و کسانی که تا پایان جلسه حضور داشته اند جویا شدم که همگی خبر کیهان را مبنی بر اینکه *زن و مرد به صورت مختلط به رقص و پایکوبی پرداخته اند!*را تکذیب کردند و گویا حضرات روزنامه کیهان و آقای شریعتمداری با هرگونه نشاط و شادی مردم  مخالف هستند و چهره بدی از دین و دین داری معرفی می کنند که سبب دین گریزی جوانان و نوجوانان می شود و ما از این موضوع به شدت نگرانیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در دولت اصلاحات افزود: جامعه ما هیچ گاه دین ستیز نخواهد شد، اما ممکن است با بد معرفی کردن دین ، دین گریزی به وجود بیاید که نمونه بارز آن رفتار کیهان و کیهانیان است.

وی با اشاره به اینکه جامعه کنونی ایران جامعه ای جوان است و بیشترجمعیت ایران کنونی را جوانان تشکیل می دهند، تصریح کرد: شادی پیر و جوان ندارد و مختص طیف خاصی نیست، ازکودک و خردسال و حتی نوزاد گفته تا جوان و کهنسال نیاز به شادی دارند تا زندگی پر نشاطی داشته و دچار افسردگی نشوند.

جانباز و رزمنده 8 سال دفاع مقدس افزود: شادی بخشی از زندگی است و کاملا با لهو و لعب و بی بندوباری متفاوت است . شادی و نشاط امید و میل به زندگی پویا،  را بیشترمی کند.

رضایی اظهار داشت : انجام فرایز دینی و پاسداشت مناسبتهای مذهبی و عزاداری علی القاعده جای خود را دارند و ملت سرافراز ایران به شایستگی مناسبتها و عزاداری ها را انجام می دهند.

رییس شورای اصلاح طلبان لرستان افزود : نمی‌دانم چرا آقایان اصرار دارند  اصلاح طلبان را مقابل دین و ارزشهای اجتماعی و نظام معرفی کنند این رفتارها در حوزه سیاست به بد اخلاقی سیاسی و رقابتی معروف است.

رضایی دنیای سیاست را با مسابقات ورزشی مقایسه و تشبیه کرد و اظهار داشت: در مسابقات ورزشی همچون ورزش کشتی دو نوجوان که در مقابل هم قرار می گیرند با بوسیدن زمین، دست دادن به هم  و...در فضایی سرشار از احترام و تقدس با هم به رقابت می پردازند و در پایان بازنده و برنده با هم با احترام رفتار می کنند.

وی با بیان اینکه رقابت تقدس دارد و سبب ترقی و پیشرفت می شود، افزود: متاسفانه برخی از آقایان که در حوزه سیاست به رقابت می پردازند حتی تحمل یک نوجوان کشتی گیر را ندارند و هر گاه بستر و فضا را  به نفع رقیب خود ببینند و احتمال شکست خود را بدهند دست به چنین رفتارهایی که بد اخلاقی سیاسی است میزنند.

رضایی اظهار داشت:  امیدوارم  روزی فرا برسد که کسانی که بد اخلاق هستند و چهره بدی از دین و سیاست را به مردم معرفی می کنند در نظام مردم سالار دینی توسط همین مردم و انتخابات کنار زده شوند .

 وی بیان داشت: ما می بایست چهره رحمانی دین مبین اسلام و پیامبر رافت، مهر و مهربانی را در بین جوانان بیش از پیش معرفی کنیم.

رضایی با بیان اینکه دین مبین اسلام و بویژه مذهب شیعه برای زندگی کردن خوب و پویا دستورات اکید دارد، اظهار داشت: صله رحم، سرکشی به اقوام و آشنایان، برگزاری اعیاد و جشن ها و داشتن نشاط در جامعه در دین ما سفارش شده است و نمود آن را می توان در فتح مکه بدست مسلمانان که با شادی و نشاط همراه بود مشاهده کرد.

وی افزود: حال در روز تولد پیامبر مهربانی ها و رافت جمعی از جوانان به برگزاری جشن تولد پیامبر پرداختند و در این جشن از موسیقی محلی، حماسی و لری استفاده شده است که بعضا از طریق صدا و سیما هم پخش می شود.

وی عنوان کرد: دین مبین اسلام با نشاط و شادی جوانها مشکلی ندارد ومی بایست گشت و مجاری درست آن را برای جوان‌ها پیدا کرد.

رضایی اظهار داشت: اگر بستر و مجاری درست تخلیه هیجانات جوانها  را فراهم نیاوریم و راه درست را به آنان نشان ندهیم  ممکن است سبب ورود جوانان به ماهواره و فضاهای غیراخلاقی دنیای مجازی و اینترنت شود که معلوم نیست الگوبرداری از اینگونه مدل‌ها چقدر می تواند ایران آباد ،آزاد، عزتمند و سربلند را آنگونه که مورد توقع است، بسازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز