خبرگزاری کار ایران

در مناظره دانشگاه آزاد مشهد مطرح شد؛

مجلس آینده پایان تسلط افراطی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۲۸۱

عضو بنیاد امید ایرانیان گفت: مجلس آینده پایان دوره تسلط پایداری‌ها و افراطی‌ها خواهد بود و پرونده آن‌ها بسته می شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن رسولی روز چهارشنبه در مناظره سیاسی با عنوان "انتخابات و تحقق مردم سالاری دینی در 37 سال پس از انقلاب" که در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، افزود: اگر به میثاق ملی و قانون اساسی نگاه کنیم می‌توانیم به شکل بهتری به موضوع این مناظره ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی امور کشور باید از راه انتخابات و با رای مردم اداره شود، خاطر نشان کرد: مجلس خبرگان رهبری نیز در این میان دو وظیفه بسیار مهم را بر عهده دارد، یکی انتخاب رهبر بر اساس اصول و شرایطی که قانون اساسی تعیین کرده  و دیگری نظارت بر بقا شرایط و ویژگی های رهبری است .

استاندار سابق خراسان ادامه داد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از انتخابات این دوره انجام شده و این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

رسولی تصریح کرد: قوه مقننه دارای اختیارات بسیار زیادی است و تنها نهادی است که می تواند قانون وضع کند و توسط هیچ مرجعی قابل انحلال نیست.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید عصاره فضائل مردم باشند، تصریح کرد: این نمایندگان باید دارای تجارب و دانش و بینش بسیار زیادی باشند که بتوانند حقوق ملت را دنبال کنند.

عضو بنیاد امید ایرانیان اظهار کرد: باید پاسخ داده شود که مجلس هفتم و هشتم و نهم که اکثریت آن ها را اصولگرایان تشکیل می دادند دارای چه ویژگی های بودند و چه عملکرد مثبتی را از خود نشان دادند.

رسولی با اشاره به اینکه بسیاری دولت قبل را دولت امام زمانی می‌خواندند، تصریح کرد: آقای احمدی نژاد در رسانه ملی گفت که یارانه 44 هزار تومانی که مردم دریافت می‌کنند از طرف امام زمان (عج) است.

استاندار سابق خراسان ادامه داد: بسیاری از مسئولان در دولت قبلی مخالفت با احمدی نژاد را مخالفت با احکام الهی می دانستند.

وی یادآور شد: مردم به دنبال شناسایی کارنامه و گفتمان برتر در جامعه هستند، امروز من شجاعانه از عملکرد اصلاحات دفاع می‌کنم اما آیا اصولگرایان حاظر هستند از دستاوردهای دولت قبلی دفاع کنند؟

رسولی خاطر نشان کرد: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد جریان اصول گرایی نبود بلکه این جریان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد کشور شده است.

عضو بنیاد امید ایرانیان خاطر نشان کرد: موضوعاتی که به نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود باید بر اساس منافع کشور دنبال شود و اصلاح طلبان نیز همین مسیر را دنبال می‌کنند.

استاندار سابق خراسان خاطر نشان کرد: از کنگره دوم حزب جمهوری اسلامی ادبیات اصولگرایی و اصلاح طلبی به شکل امروزی وارد کشور شد و در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 76 قوت گرفت.

رسولیان اظهار کرد: آقای احمدی نژاد در مشهد قبل از ریاست جمهوری می‌گفت اگر رئیس جمهور شوم ارزش‌های انقلاب را زنده کرده و مدیران فاسد را تطهیر می‌کنم. هرچند این کار را انجام داد و جریان اصولگرایی از گل به دولت قبل سبک تر نگفتند.

وی با اشاره به اینکه برای بقاء یک تفکر نباید همه مقدسات را به پای آن ریخت، خاطر نشان کرد: آن زمان که احمدی نژاد در برابر رهبری ایستاد تازه اصولگرایان به مواضع درست اصلاح طلبان پی بردند.

عضو بنیاد امید ایرانیان یادآور شد: باید اصولگرایان بپذیرند که در حمایت از احمدی نژاد دچار اشتباه شده‌اند.

استاندار سابق خراسان خاطر نشان کرد: احمدی نژاد شهردار شورای شهر اصولگرای تهران بود و با حمایت تمام قد اصولگرایان در سال 84 و 88 به قدرت رسید.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان نباید خطای گذشته را تکرار کنند، تصریح کرد: در سال 84 به دلیل انشقاق بین اصلاح طلبان نتوانستیم دستاوردی داشته باشیم اما امروز باید تمامی اختلافات را کنار بگذاریم.

عضو بنیاد امید ایرانیان به تعبیر واعظ زاده مبنی بر غده سرطانی بودن احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: غده سرطانی به صورت طبیعی در بدن رشد می‌کند اما شخصی مثل احمدی نژاد به روی شانه‌های اصولگرایان رشد کرد و بزرگ شد.

رسولی گفت: ما در مجلس ششم به بعد نماینده‌ای نداشتیم که به آن‌ها رای دهیم و آن‌ها از حقوق ما در مجلس دفاع کنند. چرا این جریان زمانی که آبروی ناطق نوری را در رسانه ملی بردند سکوت کردند، بیایید شما هم به اشتباهات خود اعتراف کنید.

استاندار سابق خراسان خاطر نشان کرد: مردم مشهد تا کی باید به مدیریت جریان پایداری در این شهر دلخوش کند؟ شهرداری این شهر با انتصابی که به این جریان دارد آدم می‌فرستد و در تریبون‌ها تبلیغ کاندیداهای خود را انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع سال 88 باید همه جوانب را در نظر گرفت، برخی دوست ندارند تمامی موضوعات را به صورت دقیق بررسی کنند و تنها به یک قسمت داستان می‌پردازند.

رسولی با اشاره به اینکه آقای واعظ زاده می‌گوید ما نمی‌گذاریم فلان اندیشه بیاید و یا نیاد، اظهار کرد: اینکه چه جریان و حکومتی مسئولیت کشور را بر عهده بگیرد بر عهده مردم است و شما حتی نمی‌توانید جلو فعالیت جریان پایداری را بگیرید.

وی خاطر نشان کرد: رئیس دولت اصلاحات وقتی برای بررسی مسائل مختلف کشور به دیدار رهبری می‌رفت با ایشان بر سر موضوعات مختلف به ارائه نظر می‌پرداخت اما وقتی از در خارج می شد تنها نظر ولی فقیه را اجرا می‌کرد اما احمدی نژاد به دستبوسی در دیدارهای رهبری می‌پرداخت و وقتی خارج می‌شد کار خودش را انجام می‌داد.

رسولی گفت: ما خواهان آن هستیم که شخصی مثل ناطق نوری هم چنان یک اصول گرا باقی بماند زیرا این فرد دارای ویژگی های اخلاقی بسیار زیادی است.

یک تحلیل گر مسائل سیاسی:
جمهوریت نظام با فرمان همه پرسی در کشور تحقق یافت

یک فعال سیاسی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 9 دی مصداق بارز مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: با ورود حضرت امام به کشور از سوی مردم در حقیقت بخش اسلامیت نظام مورد قبول قرار گرفت.

حامد واعظ زاده خاطر نشان کرد: در آن زمان کسی از رهبری برگزاری انتخابات را مطالبه نمی‌کرد اما امام راحل با صدور فرمان همه پرسی جمهوریت نظام را محقق کردند.

وی خاطر نشان کرد: مردم پذیرفتند که یک اسلام شناس مسئولیت نظام را برعهده بگیرد و با همه پرسی نظام اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر محقق شد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی اظهار کرد: بعد از دوم خرداد رئیس دولت اصلاحات این لفظ را تغییر داد و مردم سالاری را مطرح کرد و در این بین برای نخستین بار رهبری مردم سالاری دینی را مطرح کردند.

واعظ زاده ادامه داد: همه پیشرفت‌هایی امروز که در کشور حاصل شده مدیون جمهوریت و اسلامیت آن است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: جریان اصولگرایی یک جریان جدید نیست که در مقابل ملت طرح کرده باشند بلکه این جریان در بروز انقلاب تاثیر گذار بوده است.

وی به تفاوت اصول گرایی و اصلاح طلبی اشاره کرد و گفت: در اصل نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه  دارای اشتراک هستند و قطعا اگر جریانی به این دو اصل پایبندی نداشته باشد جایی در درون نظام اسلامی ندارد.

این فعال اصولگرا خاطر نشان کرد: دیدگاه جریان اصولگرا نسبت به انقلاب اسلامی و صدور آن، نسبت به رابطه با آمریکا، استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان همان رویکرد امام راحل است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و مرزهای اندیشه‌ای ما کشور های دیگر را در نوردیده است.

وی ادامه داد: امروز به دلیل پایمردی ما به آن آرمان‌ها کشورهای بزرگ دنیا حاضر می‌شوند وقت بسیار زیادی را صرف کند و با ایران پای میز مذاکره بیایند.

این فعال سیاسی اظهار کرد:امروز باید از عده‌ای پرسید که موضوع حصر مهم تر است یا مسئله سوریه؟

واعظ زاده گفت: رای هاشمی در تمامی دوره به یک شکل بوده و اکثریت رای دهندگان را نیز یک قشر کاملا سنتی تشکیل می‌دهند.

وی با طرح این موضوع که اصلاح طلبان در انتخابات سال 84 به هاشمی رای نداند، خاطرنشان کرد: تنها گروهی که در برابر اشتباهات احمدی نژاد کوتاه نیامد اصول گرایان بودند؟ و بر اساس شواهد تاریخی اختلاف احمدی نژاد با لاریجانی کلید اختلاف اصولگرایان با احمدی نژاد است.

این فعال اصولگرا خاطر نشان کرد: زمانی که اصول گرایان از عدم ارائه بودجه در وقت مقرر انتقاد می‌کردند، زمانی که نسبت به رفتارهای زشت احمدی نژاد در مجلس واکنش نشان دادند اصلاح طلبان کجا بودند؟

وی یادآور شد: احمدی نژاد یک غده سرطانی بود که در بدنه اصولگرایی نشست و این جریان سعی کرد که این فرد را حذف کند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: بعد از خانه نشینی احمدی نژاد همین اصولگرایان وی را تهدید کردند که اگر نیایی تو را استیضاح می‌کنیم، اما در همین زمان برخی از اصلاح طلبان از این رفتارهای زشت احمدی نژاد حمایت کردند.

واعظ زاده با اشاره به اینکه احمدی نژاد خودش را اصولگرا نمی‌دانست تصریح کرد: اصولگرایان در چهار سال دوم سعی در حفظ و مهار احمدی نژاد داشتند. جریان اصولگرایی هیچ سنخیتی با لیست احمدی نژاد ندارد و در شرایط فعلی بسیاری از وزرای وی جواب تلفنش را هم نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه من نماینده اصول گرای معتدل هستم، خاطر نشان کرد: جریان اصولگرایی معتدل را نباید با پایداری یکی کرد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: رفتار اصلاح طلبان در سال 88 باعث شد که آبروی نظام اسلامی از بین برود و این افراد تا سال ها بدهکار این موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه روحانی به هیچ وجه یک اصلاح طلب نیست، خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان در سال 92 نیز نتوانستند پیروزی را بدست بیاورند و اگر امسال قرار باشد دوباره به میدان بیایند باید ابتدا برادری خود را ثابت کنند.

واعظ زاده ادامه داد: تصمیم جریان اصولگرایی این است که افراطی ها رای نیاورند تا مجلسی مناسب و در شان نظام اسلامی تشکیل شود.

وی خاطر نشان کرد: رهبری هر زمان نسبت به دولت قبل نگرانی جدی داشتند وارد عمل شدند و این موضوع در دولت های قبلی سابقه نداشته است، برای مثال برای برکناری وزیر اطلاعات کتبا نامه نوشتند و این موضوع بسیار مهم است و نباید از آن ها غفلت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز