خبرگزاری کار ایران

۳۴ هزار نفر کار انتخابات را در استان لرستان برگزار می‌کنند

استاندار لرستان گفت: ۳۴ هزار نفر در سطح استان، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه هیات بازرسی ستاد انتخابات استان افزود :رشد تعداد داوطلبان در انتخابات بیانگر آن است که دولت تدبیر و امید توانسته اعتمادسازی در جامعه ایجاد کند که این امر باعث شد رشد کاندیداهای مجلس از پنج هزار و 400 نفر به بیش از 12 هزار نفر برسد.

وی اظهار کرد: بحث نظارت و بازرسی حائز اهمیت است که در روند انتخابات در لرستان حدود 34 هزار نفر در هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال در انتخابات مردم اعتماد خیلی خوبی را نشان می‌دهند،اگر چه این انتخابات در سنوات گذشته وجود داشته است،اظهار کرد: این رشد افزایشی کاندیداهای انتخابات بیانگر امید و اعتماد در جامعه است و به طور حتم این ازدیاد کاندیداها فرصتی است که باید به خوبی در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار لرستان تصریح کردتعداد زیاد کاندیداها برای کشور فرصتی است که بیانگر توانمندی حوزه‌های علمیه کشور و دانشگاهیان و اقشار مختلف جامعه است.

وی اظهار کرد: این افراد باید از امانت مردم به نحو احسن حفاظت و امانت‌داری کنند و رای مردم حق الناس است.

وی تصریح کرد: در قانون انتخابات تاکید شده است که هیات‌های بازرسی بازرس قانون انتخابات هستند و نباید کوچک‌ترین حاشیه و زاویه‌ای در قانون ایجاد شود ودقیقا باید مواظبت شود که عدول و کاستی در قانون انتخابات صورت نگیرد.

وی اظهار کرد: به منظور دستیابی به مشارکت حداکثری باید فقط قانون را ملاک عمل دانست و همه بر مبنای قانون حرکت کنیم و در راستا حماسه‌ای بسیار خوب خلق خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات در سال 94 به عنوان سیاست داخلی دولت تبدیل به افزایش اقتدار کشور در جامعه بین المللی خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: با این روند مبنا قرار گرفتن قانون در حوزه مشارکت،در حوزه سلامت و هم در حوزه رقابت وضعیت مطلوبی خواهیم داشت و کاندیداها هم باید قانون را مبنا قرار دهند.

کد خبر : ۳۳۴۶۹۰