خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی اصلاحات آذربایجان غربی:

اصلاح‌طلبان با یک لیست واحد در انتخابات شرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۸۴۳

رئیس شورای هماهنگی اصلاحات آذربایجان غربی با بیان اینکه تا به امروز 16 حزب شناسنامه‌دار در شورای هماهنگی اصلاحات آذربایجان غربی عضو هستند، تاکید کرد: با یک لیست واحد در انتخابات مجلس شرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، نشست احزاب اصلاح طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان آذربایجان غربی، حدود 7 ماه قبل در سالن جلسات هتل مروارید شهرستان ارومیه با حضور علی محمد غریبانی دبیر مجمع اسلامی مهندسین و رئیس آتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور و همچنین فریدون سلیمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست که با حضور دبیران احزاب آذربایجان غربی تشکیل شده بود، با آرای دبیران احزاب استان، شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان آذربایجان غربی انتخاب شدند.هم اکنون با نزدیک شدن به انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی با رضازاده رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی مصاحبه‌ای در جهت بیان اهداف و پیشبرد مصوبات شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان غربی ترتیب داده ایم که در زیر می خوانید:

ایلنا:استارت اولیه برای شروع برنامه های وجلسات انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی از چه زمانی شروع شد؟

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی بعد از سفر آقایان غریبانی(استاندار سابق آذربایجان غربی در دولت اصلاحات) وفریدون سلیمی نیا (نماینده سابق مجلس شورای اسلامی) به شهرستان ارومیه که رابطین با شورای مرکزی کل کشور بودند در استان آذربایجان غربی شکل گرفت.

همچنین در جلسات آتی این شورا که با حضور آقایان رهامی وتقوائیان در ارومیه با اعضای اصلی شورا برگزار می شد، مقرر شد احزاب اصلاح طلب داخل استان طبق اساسنامه کشوری شورای هماهنگی با عضویت در شورای هماهنگی اصلاحات آذربایجان غربی بطور رسمی و قانونی فعالیت خود به عنوان شورای معین برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی کار خود را شروع کنند.

ایلنا:تا به امروز شورای هماهنگی اصلاحات آذربایجان غربی متشکل از چند حزب است؟

تا به امروز 16حزب شناسنامه دار در شورای هماهنگی اصلاحات عضو هستند وخوشبختانه با وجود کثرت درخواست های عضویت در این شورا که توسط اشخاص سیاسی اصلاح طلب استان و دیگر احزاب به شورای هماهنگی شده است.

احتمال می رود تعداد و اعضای حاضر در شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان غربی افزایش یابد. شورای هماهنگی اصلاحات بدون شک با درهای باز از فعالین سیاسی اصلاح طلب استان استقبال خواهد کرد تا با سیاست اصلی این شورا که همان اتحاد وهمدلی احزاب اصلاح طلب در آذربایجان غربی است به سر منزل مقصود در انتخابات مجلس شورای اسلامی برسد.

اصلاح‌طلبان با یک لیست واحد در انتخابات شرکت می‌کنند

ایلنا:لیستی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای هماهنگی اصلاحات منتشر خواهد شد به عنوان لیست اصلی اصلاح طلبان خواهد بود،یا دیگر تشکل های اصلاح طلب نیز لیستی مستقل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند داشت؟

جبهه اصلاحات کشور بر این اصل معتقد است که از هر استان تنها یک لیست برای انتخابات وجود داشته باشد و شورای هماهنگی اصلاحات هم قطعا با یک لیست واحد وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد و بدون شک با وجود یک لیست واحد در جبهه اصلاحات خواهیم توانست ادامه پیروزی انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی نیز شاهد باشیم.

ایلنا:آیا برای کم کردن اختلاف نظرها در جبهه اصلاحات استان و هماهنگی بیشتر برای ادامه روند رو به رشد شورای هماهنگی اصلاحات چه برنامه هایی در دستور کار خواهید داشت؟

بعد از دستوری که آقای سید محمد خاتمی برای هماهنگی بیشتر جبهه اصلاحات مبذول داشتند، مقرر شد افرادی که در احزاب سیاسی اصلاح طلب عضویت رسمی ندارند با عضویت در شورای مشورتی اصلاح طلبان پتانسیل جبهه اصلاحات برای انتخابات پیش رو تقویت کنند.

خوشبختانه جریان اصلاحات استان آذربایجان غربی تا به امروز بصورت یکپارچه عمل کرده است و دلیل این یکپارچگی سیاسی اصلاحات را می توان در ساختار بنیان های فکری این تفکر سیاسی دانست.

شاید در برخی از احزاب اصلاح طلب اختلاف سلیقه وجود داشته باشد ولی در اندیشه اصلاح طلبی استان و کشور هیچ گونه اختلافی تا به امروز مشاهده نشده که باعث به وجود آمدن نگرانی های اساسی برای آینده سیاسی این جریان شود.

ایلنا:در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جوانان ودانشجویان دانشگاه های استان چه نقشی مهمی را برای پیروزی این جریان در انتخابات ایفا خواهند کرد؟

هر جریان سیاسی که بخواهد امروزه در امور سیاسی واجتماعی در جوامع فعالیت کند و جزء عناصر تاثیرگذار مهم در کشورها باشد اگر در استفاده از جریانات پویا و فعال جوانان و دانشجویان مقداری غفلت کند، بدون شک بزرگترین زیان و اشتباه سیاسی خود را کرده است، زیرا مدیران فعلی کشور رفته رفته به سن بازنشستگی خود نزدیک می شوند و باید برای جایگزینی این بزرگواران از نیروهای جوان وخوش فکر جامعه استفاده کنیم و سیاست اصلی شورای هماهنگی اصلاحات نیز حرکت به سوی جوانگرایی خواهد بود و یکی از کمیته های اصلی که در شورای هماهنگی مورد توجه است، کمیته دانشجویان و جوانان شورای هماهنگی اصلاحات است که بدون شک یکی از شاکله‌های اصلی جبهه اصلاحات را در همه ادوار سیاسی کشور از اول انقلاب تشکیل می دهد.

در ضمن نباید این نکته را فراموش کنیم که این جوانان و دانشجویان بودند که پیروزی های انتخاباتی دوم خرداد و 24خرداد را برای کشور ایران آفریدند.

ایلنا:انتخاب مهم وسرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

بدون شک فضایی که بعد از موفقیت های دولت در زمینه سیاست خارجی و تصویب برجام شده است، فضایی پر از امیدواری و توام با نگرانی در جامعه ایجاد شده است، که آیا باز می توان به دوران طلایی دوران اصلاحات دست یافت یا خیر؟!

مردم جمهوی اسلامی ایران بی شک زحمات دولت در امر سیاست خارجی برای حل کردن مشکلات داخلی را می بینند و در 7اسفندماه با انتخاب های دقیق خود خواهند توانست مجلسی را انتخاب کنند که حامی سیاست های دولت باشد نه اینکه با کارت زرد های بی پایه و اساس سدی برای خدمت رسانی دولت برای مردم باشند.

ایلنا:اگر افراد مورد نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رد صلاحیت شوند، سیاست شورای هماهنگی برای روند ادامه انتخابات چگونه خواهد بود؟

هیات های اجرایی ونظارت حساسیت های منطقه و کشور و زمینه های اقتصادی جامعه را به خوبی درک می‌کنند و بدون شک برای این عزیزان هم رشد و اعتلای کشور معیار و ملاک اصلی سیاست شورای نگهبان است.

 شورای هماهنگی اصلاحات هیچ موقع وارد جوسازی جناح مقابل برای بدبینی به مواضع  شورای نگهبان در امر صلاحیت کاندیداها نخواهد شدو با اعتماد به بزرگواران در شورای نگهبان فضایی آرام بدور از تشنج در امر انتخابات بوجود خواهد آورد.

ایلنا:آیا جریان اعتدالی موجود در جامعه با حضور اصلاح طلبان می تواند تلفیقی بنام اصلاح طلبان اعتدالی وارد مجلس شورای اسلامی کند یا تلفیق این دوجریان مثبت سیاسی در کشور امری ناشدنی است؟

البته به نظر شخصی بنده این کار علاوه بر اینکه دور از دسترس نیست بلکه بسیار هم با توجه به سیاست گذاری شورای هماهنگی اصلاحات دست یافتنی است، زیرا مجلس محل تقسیم قدرت بین جناح های سیاسی نیست. مجلس امروز ما باید خود مجری قانون در کشور باشد تا بتواند مشکلات معیشتی حتی بیکاری مردم وجوانان را حل کند وهمه این ها در سایه سیاست اعتدال می تواند حل شود.

دولت مردان در دولت گذشته نشان دادند که با افراط و تفریط نمی توان برای کشور موفقیت های زیادی به ارمغان آورد، پس باید با تیکه بر سیاست اعتدال و میانه روی سیاسی مشکلات کشور را در درون نظام حل کنیم و مردم باید خودشان با انتخاب‌های دقیق خود جریان های افراطی هر دو جناح را رد صلاحیت کنند تا دیگر شاهد افراط گرایی در کشور نباشیم.

ایلنا:در این انتخابات برای مردم عزیز ایران و به خصوص استان آذربایجان غربی دارید چه پیامی می توانید از طرف شورای هماهنگی اصلاحات داشته باشید؟

بنده بر این اعتقاد هستم که مردم اصلح ترین افراد را برای نمایندگی خود در انتخابات مجلس، انتخاب خواهند کرد و تنها وظیفه ای که شورای هماهنگی یا دیگر احزاب سیاسی موجود در کشور می توانند داشته باشند راهنمایی دلسوزانه برای مردم عزیزمان در امرانتخابات است. مردم ایران عزیز همیشه نشان داده اند که اگر فضای سالم انتخاباتی پیش روی آنان باشد بهترین انتخاب ها را می توانند انجام دهند. مگر همین مردم نبودند که در سال1358با توجه به عدم وجود شبکه های ارتباط جمعی و اجتماعی و با 98%جمهوری اسلامی را در همه پرسی انتخاب کردند. پس باید سیاسیون ایران اسلامی در همیشه و همه حال با مردم صادق باشند و با حرکات پوپولیستی تنها بخاطر چند رای به شعور مردم توهین نکنند و تلاش کنند که با یک رفتار سالم انتخاباتی واجتماعی حماسه سیاسی را رقم بزنند که همواره مورد توجه رهبر عظیم انقلاب اسلامی ایران است ، که بدون شک برگزاری چنین انتخابات سالمی می تواند بزرگترین پیروزی سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز