خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

وزارت خارجه تسهیل‌کننده بستر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی باشد

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۸۴۵

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: وزیر امور خارجه دیدگاه و نگرش مثبتی به بخش خصوصی دارند و در وزارت امور خارجه هم توجه ویژه ای به امور اقتصادی می شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سفر به خراسان رضوی، دیداری با اعضا هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی داشت. در این دیدار وی بر اهمیت برجام تاکید کرد و آن را برای بخش اقتصاد نه تنها یک فرصت بلکه ضرورت دانست. وزیر امور خارجه همچنین بر تنظیم روابط اقتصادی، سیاسی کشور در سطح منطقه و جهان به گونه ای که نقض برجام برای کسی صرفه نداشته باشد؛ تاکید کرد. وی همچنین وزارت امور خارجه را تسهیل کننده فعالیت های اقتصادی برای بخش خصوصی دانست.

در هین رابطه مجتبی بهاروند عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی دیدار وزیر امور خارجه با اعضا هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دیدار بسیار مثبت و سازنده بود. در این جلسه مسائل و مشکلات اتاق بازرگانی مشهد با کشورهای آسیای میانه و افغانستان با ایشان مطرح شد و وزیر امور خارجه نیز قول پیگیری و همکاری دادند.

مجتبی بهاروند افزود: تقاضای هیأت نمایندگان اتاق مشهد در این دیدار افزایش همکاری و تعامل در حوزه تجارت خارجی با کشورهای هم مرز با این استان بود که وزیر امور خارجه نیز استقبال کردند.

وی معتقد است: وزیر امور خارجه دیدگاه و نگرش مثبتی به بخش خصوصی دارند و در وزارت امور خارجه هم توجه ویژه ای به  امور اقتصادی می شود. همچنین انتخاب قائم مقامی از حوزه اقتصادی توسط وزیر امور خارجه نیز باعث می شود که مشکلات بخش خصوصی سریع‌تر و بهتر حل شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اتاق خراسان رضوی ادامه داد: در این دیدار وزیر امور خارجه خواهان فراهم کردن بستر لازم برای ورود کشورهایی که در گذشته با ایران مشکل داشتند؛ شد تا بدین ترتیب این دولت ها به فکر منازعات سیاسی و اعمال تحریم های مجدد علیه ایران نشوند.

به گفته بهاروند وزارت امور خارجه تسهیل کننده بستر لازم جهت فعالیت های اقتصادی است و این امر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی خواهان فراهم کردن زیرساخت ها برای ورود سرمایه گذاران خارجی شد و در این باره گفت: باید قوانین دست و پاگیر در حوزه تجارت حذف شود تا سرمایه گذران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در داخل ایران پیدا کنند.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق خراسان رضوی تاکید کرد: هرچقدر مراودات خارجی افزایش پیدا کند، خواه ناخواه از تنش های سیاسی کاسته می شود.

بهاروند با بیان اینکه یکسری چارچوب و اصول برای تعامل هرچه بیشتر با هیأت های خارجی در اتاق مشهد طراحی شده، اضافه کرد: رئیس اتاق مشهد تلاش زیادی برای تقویت هرچه بیشتر این اتاق انجام می دهد. ولی به هرحال لازم است که دولت نیز حمایت های خود را از بخش خصوصی به عمل آورد.

وی درباره بیانات دولتمردان برای تقویت بخش خصوصی، اظهار کرد: تاکنون اظهارات دولتمردان در حد شعار بوده ولی اگر به عملکرد وزیر امور خارجه در سیاست خارجی توجه کنیم به عملگرا بودن ایشان اعتقاد پیدا می کنیم و این نشانگر این است که وزیر امور خارجه می تواند در حوزه اقتصادی و تقویت بخش خصوصی نیز موفق عمل کند.

مفید بودن اظهارات وزیر امور خارجه برای گذر از بحران

محمدرضا توکلی زاده دیگر عضو اتاق خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خوشحالی از دیدار وزیر امور خارجه با اعضای هیأت نمایندگان اتاق مشهد گفت: اظهارات وزیر امور خارجه در رابطه با وظایف بخش خصوصی در دوره بحران و چگونگی گذر از آن بسیار مفید و موثر بود. 

محمدرضا توکلی زاده در رابطه با این گفته وزیر امور خارجه که برجام برای اقتصاد نه تنها فرصت بلکه ضرورت است؛ افزود: این ضرورت برای کل بدنه کشور مطرح است نه فقط برای بخش خصوصی. بخش خصوصی را نباید جدای از بدنه اقتصادی کشور دانست. در دوره برجام تمام بدنه اقتصادی باید همسو و هم جهت حرکت کنند تا فرصت سوزی رخ ندهد. 

وی تاکید کرد: برای دولت حیاتی است که یک بخش خصوصی مقتدر و قوی در کنار خود داشته باشد تا به سهولت به اهداف خود در مجامع بین المللی دست پیدا کند. دولتمردان فعلی این تشخیص را داده اند و در همین جهت هم حرکت می کنند ولی باید گفت که بخش خصوصی در کشور هنوز بنیه و توان لازم را ندارد و نیاز به کمک و حمایت است. 

توکلی زاده درباره رفت و آمدهای هیأت خارجی، تصریح کرد: رفت و آمدهای این هیأت ها نباید منحصر به تهران باشد. در مشهد و سایر شهرستان ها هم توانایی ها و پتاسیل های لازم وجود دارد که اگر با سرمایه کشورهای خارجی همراه شود به تقویت بنیه کل کشور منتهی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز