خبرگزاری کار ایران

القاصی‌مهر خبر داد:

تشکیل اولین پرونده تخلف انتخاباتی در استان فارس

رئیس کل دادگستری فارس از باز شدن اولین پرونده تخلف انتخاباتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی القاصی‌مهر گفت: کسانی که قرار است به عنوان نمایندگان‌مردم در امر قانونگذاری، انتخاب شوند، باید عمل به قانون و تمکین از قانون را منش و شیوه خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت‌نکردن قانون از سوی هیچ فرد و گروهی قابل تحمل نیست، افزود: رویکرد و سیاست دستگاه‌قضایی در هر مرحله از انتخابات برخورد شدید و قاطع در چارچوب قانون با کسانی است که با اقدامات خود قانون را ابزاری برای دستیابی به اهداف خود قرار می‌دهند.

رئیس کل دادگستری فارس از تشکیل اولین پرونده تخلف انتخاباتی در استان فارس خبر داد و یادآور شد: در پی اقدام برخی از طرفداران یکی از نامزدها و تخریب چهره برخی نامزدهای دیگر در فضای مجازی، پرونده‌ای تشکیل شده و در دستگاه قضایی مراحل بررسی را طی می‌کند.

القاصی‌مهر با بیان اینکه فعالیت نامزدهای انتخابات در فضایی مجازی پایش می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم با به کارگیری اقدامات پیشگیرانه از هتک حرمت و حیثیت افراد و مخدوش کردن امنیت روانی مردم در جریان فعالیت‌های انتخاباتی ممانعت شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس از تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سراسر این استان خبر داد و افزود: در شیراز شعبه ۸ دادیاری و ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب، شعبه ۱۰۱ و ۱۱۷  دادگاه کیفری ۲ و شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر به عنوان شعب ویژه رسیدگی تعیین شده است.

   

 

کد خبر : ۳۳۶۱۵۲