خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش آذربایجان غربی عنوان کرد:

کوچک سازی اصلی‌ترین سیاست دولت یازدهم است

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۲۷۵

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: کوچک سازی دولت و واگذاری مسئولیت ها و خدمات دولتی به مردم و سازمان های مردم نهاد از جمله مهمترین و اصلی ترین سیاست های دولت یازدهم است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، مدیرکل ورزش و جوانان استان در حاشیه نشست هم اندیشی دبیران سازمان‌های مردم نهاد که با حضور هوشنگ عطاپور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی، حسام شیرازه مدیرکل روابط عمومی استانداری و خضایی رئیس فرهنگسرای جوان ارومیه که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، در گفتگو با پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: جوانان در هر جامعه نقش اساسی، تعیین کننده و نیروی نایاب را تشکیل می دهند  و از این رو در جوامع انسانی از جوانان به عنوان ستون فقرات جامعه، نیروی ذخیره آینده، چرخ اقتصاد یک کشور، آینده نگر، نیروی فعال و گنجینه ملی جامعه یاد می شود.

عبدالله چمن گلی همچنین افزود: جوامع با درجه توسعه یافتگی و پیشرفت بالاتر، محیط و فضای مناسب تری را نسبت به جوامع توسعه نیافته برای کار آفرینی وکارآفرینان فراهم می کنند بنابراین یکی از دغدغه های مهم کشورهای در حال پیشرفت شناسایی جوانان خلاق و جهت دهی ذهن آنان در مسیر کارآفرینی است.

وی گفت: نوآوری ها وخلاقیت های ذهنی و بالطبع شناسایی، هدایت و حمایت از جوانان صاحب اندیشه‌های خلاق و مولد است که زمینه توسعه کشور در تمامی ابعاد را فراهم می کند .

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصل ابتکار و خلاقیت در برنامه ریزی های فرهنگی و نیز ارائه طرح های فاخر و هدفمند را یک اصل محوری و مهم دانست و افزود: باید با ارائه راهکارهای خلاقانه و ارائه برنامه ریزیهای مبتکرانه در زمینه های مختلف فرهنگی٬ علمی٬ ورزشی و اجتماعی اوقات فراغت جوانان را بیش از پیش پربارتر کنیم و با افزایش مشارکت جوانان در اداره امور جامعه به آینده ای پرافتخار همچون همیشه امیدوار باشیم.

چمن گلی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه برجسته جوانان و سازمان های مردم نهاد در عرصه مدیریت کشور افزود: کوچک سازی دولت و واگذاری مسئولیت ها و خدمات دولتی به مردم و سازمان های مردم نهاد از جمله مهمترین و اصلی ترین سیاست های دولت یازدهم است و ما باید تلاش کنیم تا با کمک جوانان و سازمانهای مردم نهاد اجتماعی بتوانیم به یک جامعه توسعه یافته پایدار برسیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما باید دارای شخصیت اجتماعی مستقل باشند، عنوان کرد:جوانان ما با رعایت تمام جوانب و اصول نظام جمهوری اسلامی و بهره‌گیری از ارزش های قرآنی و سیره ائمه می‌توانند شخصیت مستقل اجتماعی خود را شکل دهند و با دید روشنی که از کمبودها و نیازهای بخش های مختلف جامعه دارند یار و یاور دولت در قالب سازمان های مردم نهاد باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی ازمهم‌ترین سیاست‌ها و اهداف دولت یازدهم در حوزه جوانان،افزایش مشارکت اجتماعی جوانان، تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی تحت عنوان NGO هاست،گفت:طبق استاندارد جهانی در دنیا به ازای هر ۱۰۰ جوان یک NGO وجود دارد اما در ایران به ازای هر ۵۰ جوان یک NGO داریم و در استان نیز تعداد سمن های ما در طی دو سال گذشته بسیار کاهش یافته بود که البته با برنامه ریزی و سیاستگزاری های وزارت ورزش و جوانان و حمایت از جوانان نخبه و خوش فکر شاهد بهتر شدن اوضاع شدیم و سمن ها در چندماه گذشته شکلی منسجم و شایسته به خود گرفتند.

چمن گلی گفت: مشکلات اصلی نسل جوان ریشه در بیکاری، تأمین مسکن و ازدواج دارد که باید با تدابیر لازم این معضل مرتفع شود چرا که انگیزه های بالا می‌تواند راه روشن آینده را توسط همین جوانان مؤمن، متعهد و فرهیخته هموارتر کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت ها و دلسوزی های دکتر سعادت استاندار آذربایجان غربی نسبت به مسائل امور جوانان و نقش مؤثر حوزه های فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی و فرهنگسرای جوان استانداری در روشنگری سیاست های دولت ابراز امیدواری کرد که با همدلی و وحدت و همراهی عمومی جامعه، آینده جوانان سرشار از موفقیت و افتخار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز