خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۳۵

استاندار زنجان گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز و اولویت تامین گاز مشترکین خانگی، درصورت ادامه این روند، به ناچار گاز برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری امروز در ششمین جلسه شورای اداری استان به اهمیت برگزاری جشن‌ها و مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ا... دهه فجر، تبیین اهداف برگزاری مراسم گرامیداشت این ایام ضروری است.

انصاری زنده نگه داشتن نام و یاد امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب و تبیین انقلاب ملت ایران به نسل جوان را از جمله اهداف گرامیداشت دهه فجر عنوان کرد.

وی همچنین افزایش آشنایی نسل جوان با رشادت‌های شهدای انقلاب و ابعاد رهبری امام‌خمینی(ره) و نیز تقویت ارتباط جوانان با نسل موثر در پیروزی انقلاب را بسیار مهم دانست و افزود: دهه فجر فرصت مناسبی برای یادآوری آرمان‌های انقلاب و تحکیم پیوند نسل جدید با آن آرمان‌ها است و این پیوند در تداوم اهداف انقلاب‌اسلامی موثر خواهد بود.

انصاری با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان و کشور، از دستگاه‌های اجرایی خواست ضمن همکاری کامل با این ستاد، مردم را در برگزاری مراسم تکریم یوم ا... دهه فجر یاری کنند.

استاندار زنجان هفته دولت و دهه فجر را دو موقعیت مناسب در سال برای ارائه دستاوردهای نظام به عموم مردم دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی در بهره‌برداری از حجم بالای پروژه‌های عمرانی در سطح استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مقام‌عالی استان همچنین به تقارن دهه فجر امسال با مقدمات دو انتخابات مهم در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم دهه فجر فرصتی برای تقویت یکپارچگی و وحدت ملت و تبیین اهداف امام و رهبری است و از مسئولین و کاندیداها خواست تا دقت لازم را در این ایام داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، حضور یکپارچه مردم را عامل تسهیل در عبور از گردنه‌های سخت تاریخی در کشور عنوان کرد و از عموم مردم خواست در این راهپیمایی، باشکوه هرچه تمام مشارکت کنند.

انصاری در ادامه سخنان خود به وضعیت بودجه دولت در سالجاری اشاره کرد و گفت: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، بودجه امسال حالت انقباضی دارد و سِیر کاهش قیمت نفت، موجب رکود در اقتصاد کشور شده و کاهش درآمدهای دولت در بخش‌های مختلف را به دنبال داشته است.

استاندار زنجان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با مدیریت و انضباط مالی بیشتری در هزینه اعتبارات، صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهند و هم اکنون که در آستانه تقدیم لایحه بودجه دولت به مجلس قرار داریم، تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های مهم استان را با جدیت پیگیری نمایند.

رئیس شورای اداری استان در ادامه مواردی همچون، رعایت نظم در مسائل اداری، حضور به موقع مدیران در جلسات، پیگیری توزیع اعتبارات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در نیمه سال‌جاری از استانداری جدا شده و بصورت مستقل فعالیت می‌کنند را به اعضای شورای اداری استان یادآور شد و افزود: ستاد صیانت از حقوق شهروندان میزان رضایت مراجعین به دستگاه‌های اجرایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که در این ارزیابی تفاوت بین دستگاه‌های اجرایی از امتیاز 60 تا 98 است. دستگاه‌های اجرایی باید زمینه جلب رضایت مراجعین را افزایش دهند.

وی در ادامه این جلسه پس از گزارش شرکت گاز استان از وضعیت مصرف گاز در ایام سرد سال، بر ضرورت صرفه جویی در بهره مندی از این نعمت الهی تاکید کرد و گفت: قبل از ورود به ماه‌های سرد سال، میزان مصرف گاز در استان حدود 6 میلیون مترمکعب بود که در ایام سرد، میزان مصرف از مرز 9 میلیون متر مکعب گذشته است.

انصاری افزود: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز و اولویت تامین گاز مشترکین خانگی، درصورت ادامه این روند، به ناچار گاز برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی قطع خواهد شد.

استاندار زنجان از مردم و شهروندان خواست تا با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز در محیط های خانگی و ادارات، از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی جلوگیری کنند تا به اقتصاد و اشتغال استان لطمه‌ای وارد نشود.

مقام عالی استان همچنین با اشاره به اینکه هیچ اعتبار جدیدی برای افزایش مصارف گاز به دستگاههای اجرایی اختصاص نخواهد یافت، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست ضمن همکاری با بازرسان بهینه سازی مصرف انرژی، در مصرف گاز در ادارات بصورت جدی صرفه جویی کنند تا میزان مصرف استان به 7 میلیون متر مکعب کاهش یابد.

وی همچنین به توسعه گازرسانی روستایی بویژه طی دو سال اخیر در استان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با گازرسانی به حدود 400 روستای استان تا پایان سال آینده میزان بهره مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز را به بیش از 90 درصد ارتقاء دهیم و جزو استان‌های برتر کشور در این حوزه باشیم.

در این جلسه شورای اداری استان سید سعید ،عسگریان،  مدیرعامل شرکت گاز استان گزارشی از میزان مصرف گاز در استان و کشور طی دو سال اخیر ارائه کرد و گفت: در سال گذشته 83 میلیارد مترمکعب گاز در بخش خانگی در کشور و 872 میلیون متر مکعب در استان مصرف شده است، همچنین 61 میلیارد متر مکعب گاز در بخش خانگی در سالجاری تاکنون در کشور مصرف شده که این رقم در استان زنجان 602 میلیون متر مکعب بوده و حدود 0.1 درصد است.

عسگریان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری تاکنون مجموعا 136.5 میلیارد متر مکعب میزان مصرف گاز کشور در سه بخش خانگی، صنعتی و نیروگاهی بوده که این رقم در استان زنجان یک میلیارد و 424 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه گزارش خود به میزان بهره مندی مردم استان از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: تا کنون 20 شهر و 317 روستا در استان گازرسانی شده و بیش از 99 درصد مردم شهرنشینان و 61 درصد روستائیان استان از گاز بهره مند شده اند و از 13 شهرک صنعتی فعال در استان، 12 شهرک صنعتی دارای گاز هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل پروزه های گازرسانی در دست اجرا تا پایان سال آینده 431 روستا با 49هزار و 697 خانوار با هزینه اعتباری بالغ بر 3.478 میلیارد ریال به مجموع مشترکین گاز استان افزوده شده و درصد جمعیت برخوردار استان را به 94.5 درصد افزایش دهند.

عسگریان طبق ابلاغیه دولت از دستگاه‌های اجرایی خواست تا ضمن صرفه جویی در مصرف گاز به توصیه های ارائه شده در دستورالعمل توجه جدی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در پایان اعلام کرد: کلیه مجتمع های مسکونی و صنایع با مراجعه و ثبت نام در سامانه بهینه سازی مصرف انرژی می توانند از خدمات پایش و تنظیم مصرف گاز استفاده و در صرفه جویی مصرف گاز سهیم باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز