خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در گفت وگو با ایلنا:

قانون مهمترین فصل‌الخطاب برای کاندیداها و مردم است

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۴۱۶

یک استاد و مدرس دانشگاه در کرمانشاه گفت: قانون مهمترین فصل الخطاب است و همگی چه کاندیداهای محترم و چه مردم فهیم باید پایبند قانون باشند.

"یحیی منصوری" از اساتید دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به سخن پرمحتوا و گهر بار بنیانگذار انقلاب اسلامی، باید پی برد که جایگاه مجلس و نمایندگی جایگاه با ارزش و بسیار والایی است که راس امور کشور نامیده شده است، یعنی هر آنچه در خصوص قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون در کشور پیش می آید از مجلس است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بر اساس اصل 62 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که به طور مستقیم (دموکراسی مردمی) و با رای مخفی انتخاب می شوند، تشکیل می شود.

وی افزود: شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و کیفیت انتخابات را قانون معین خواهد کرد.

منصوری در ادامه عنوان داشت: حال باید اندیشید نقش و تاثیر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا چه حد اهمیت دارد و رای مردم که قانون اساسی آن را مخفی بیان کرده است به چه اندازه ارزشمند است، پس باید به این مهم توجه داشت که همه مردم گرانقدر و نامزدهای محترم که خود نیز داخل در عموم مردم هستند در انتخابات پیش روی چه نقشی را ایفا کنیم تا همچنان انقلاب مان که حاصل رشادت ها و ایثارگری‌های آحاد ملت بوده و کشور و استان شهید پرورمان سربلند و عزت مند این دوره مهم و سرنوشت ساز را با افتخار سپری کند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: اولین نقش این است همانطوری که اشاره شد قانون مهمترین فصل الخطاب باشد و همگی چه کاندیدای محترم و چه مردم فهیم باید پایبند قانون باشیم و دومین نقش اثربخش مردم که واجد شرایط رای دادن هستند این است تا در عرصه انتخابات و پای صندوق‌های رای حضور پرشور و فعالانه داشته باشیم و بار دیگر با این حضور خود با آرمان‌های انقلاب و امام (ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کنیم و اقتدار کشور در عرصه بین الملل را نشان دهیم.

وی در ادامه افزود: سومین نقش این است با اشاره به اصل قانون اساسی مذکور با رای مخفی خود انتخاب اگاهانه داشته باشیم و کاندیدایی را به عنوان نماینده انتخاب کنیم که اصلح و به تمام معنا برای همه مردم و ملت باشد که بتواند با درایت و تدابیر و تحصیل با قانون گذاری‌اش در مجلس شورای اسلامی تمامی اهداف عالیه انقلاب اسلامی را پیش برده و اثرگذار برای منفعت عموم دیارمان و ملت باشد و تمامی جوانب شرعی و اخلاقی و اجتماعی و سیاسی جایگاه نمایندگی را حفظ و برای مردم که او را انتخاب کرده اند صادقانه و خالصانه تلاش کند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: پس ضرورتا باید بدانیم ما سه وظیفه مهم در این انتخابات پیش روی داریم: 1)مطیع محض قانون باشیم 2)حضور پرشور و فعالانه در عرصه انتخابات و پای صندوق‌های رای داشته باشیم 3) انتخاب آگاهانه داشته باشیم.

وی عنوان داشت: به امید آنکه همچنان برای انتخابات هفتم اسفند ماه جاری که همراه با انتخابات بسیار مهم و با ارزش مجلس خبرگان رهبری است تمام تلاش خود را با رعایت اخلاقیات، همانطور که پیامبر فرموده‌اند: "بعث مکارم الاخلاق"، و با حضور فعالانه در پای صندوق‌های رای عزت و اقتدار کشورمان را افزون و چشم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را کور و حیرت زده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز