خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

هیچ‌کدام از کاندیداهای اصلاح‌طلب قم تأیید نشدند

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان استان قم، گفت: ۱۲ کاندیدای اصلاح طلب قم در هر درجه‌ای از اصلاح طلبی که بوده‌اند، رد صلاحیت یا عدم احراز شده‌اند.

سیدابوالفضل کاویانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت اصلاح‌طلبان قم در خصوص رد یا تأیید کاندیداهای مورد نظرشان توسط هیات‌های نظارت شورای نگهبان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به کلیه دوستان اصلاح‌طلب قم، در هر حدی که اصلاح‌طلب بودند، به عناوین مختلف رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت داده‌اند. 

وی افزود: کنار گذاشتن همه کاندیداهای اصلاح‌طلب امر ناخوشایندی است، چرا که در این اوضاع که مردم دنبال شیرینی موفقیت در بحث اجرای برجام بودند، نا‌امید کردن مردم، با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، منافات دارد. 

دبیر انجمن اسلامی معلمان استان قم خاطرنشان کرد: درحال حاضر عازم استانداری قم هستم تا آمار دقیق رد صلاحیت اصلاح‌طلبان قم را بدست بیاوریم، اما تا این لحظه حدود ۱۲ نفر از دوستان ما رد صلاحیت یا عدم احراز شده‌اند. 

وی افزود: با عملکرد هیات نظارت بر انتخابات و کنار گذاشتن همه اصلاح‌طلبان قم در هر درجه‌ای از اصلاح‌طلبی، ما اکنون نه کاندیداهایی داریم که سقف خواسته‌های ما باشد و نه کاندیدایی که حتی کف خواسته‌‌هایمان باشد.

کاویانی گفت: این اقدام هیات‌های نظارت انتخابات در کنار گذاشتن کاندیداهای مورد نظر اصلاح‌طلبان، با فرمایش‌های رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت‌حداکثری مردم در انتخابات، در تناقض است، اساسا وقتی نیرویی نداریم که در انتخابات به او رأی دهیم، به چه کسی رأی دهیم؟ قطعا این کارهای هیات‌های نظارت مشارکت مردم را در انتخابات کاهش خواهد داد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: نظامی که در آن حرف مردم شنیده شده و به جایگاهشان در اداره امور کشور توجه کافی و لازم شود، بالا‌ترین قدرت‌های سیاسی در جهان محسوب خواهد شد و تمامی قدرت‌ها در مقابل آن خاضع وخاشع می‌شوند. امیدواریم به منظور پاس داشتن حضور حداکثری مردم و شور و نشاط در انتخابات، عقلا و بزرگان نظام در فرصت‌های باقی‌مانده به‌صورتی عمل کنند که هم رضایت خداوند و هم رضایت مردم را به همراه داشته باشد و باعث امید و نشاط سیاسی در جامعه شوند.

کد خبر : ۳۳۹۲۸۳