خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان:

کمربند سبز می‌تواند اصفهان را از آلودگی هوا نجات دهد

امام جمعه اصفهان گفت: لازم است در ورودی‌های شهر به منظور ساماندهی حاشیه‌های شهر اصفهان و تولید هوای پاک درخت کاشته شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهری گفت: تمیزی و نظافت در اتوبوس‌های شهری امری ضروری است که می‌بایست همان‌طور که به میزان آلایندگی اتوبوس‌های شهری توجه می‌شود، به نظافت داخل اتوبوس‌ها نیز توجه شود.

وی افزود: نمی‌توان از سازمان حفاظت از محیط زیست انتظار داشت به تنهایی نسبت به حفظ محیط زیست توجه داشته باشد و با توجه به اعتباری که این سازمان دارد فقط خاصیت بازدارندگی دارد و می‌تواند ظرفیت‌های موجود را حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان کاشت درخت‌ها با برگ‌های پهن را اقدامی مهم برای کاهش آلاینده‌های شهر اصفهان بیان و تصریح کرد: لازم است با برنامه‌ریزی دقیقی توسط سازمان محیط زیست، اداره جنگلداری و کشاورزی کمربند سبزی در خارج شهر اصفهان ایجاد شود.

وی با اشاره به ایجاد کمربند سبز و درختکاری در ورودی‌های شهر اصفهان و تزریق هوای پاک افزود: خودروهای فرسوده باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند و با اصلاح فضای‌سبز شهری از آن حفظ و حراست شود و در زمینه حفظ هوای پاک و سالم تلاش و کوشش ویژه‌ای صورت پذیرد.

وی شماره‌گذاری نشدن دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌‌ها را منجر به ایجاد مشکلاتی در سطح شهر بیان کرد و گفت: در گذشته اگر مردم به راحتی از دوچرخه استفاده می‌کردند به این دلیل بود که دوچرخه‌ها دارای شماره بود و به راحتی مالکان آنها شناسایی می‌شد.

کد خبر : ۳۳۹۷۳۸