خبرگزاری کار ایران

در سفر وزیر بهداشت به لرستان مطرح شد؛

نقاط دور افتاده و محروم کشور دچار کمبود نیروی متخصص هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر نقاط دور افتاده و محروم کشور دچار کمبود نیروی متخصص هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در سفر به لرستان و در حاشیه بازدید از بیمارستان 64 تخت خوابی شهر الشتر در جمع خبرنگاران افزود: با آغاز بکار دولت تدبیر و امید تاکنون 7 هزار پزشک متخصص به مناطق محروم و دور افتاده کشور اعزام شده است . 

وی اظهار کرد : این در حالی است که لرستان نیز با مشکل کمبود پزشک متخصص مواجه است و در این راستا چهار رشته تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی این استان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: به منظور رفع مشکل پزشک متخصص در این استان تلاش می شود این ظرفیت در آینده توسط نیروهای بومی تکمیل شود .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بازدید از بیمارستان 64 تخت خوابی امام خمینی (ره)شهر الشتر ، این بیمارستان با مشکلاتی نظیر کمبود سی تی اسکن، برخی تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی انسانی مواجه است .

 سید حسن قاضی زاده هاشمی و هیات همراه در این سفر دو روزه از چند بیمارستان این استان نیز بازدید می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این خصوص گفت: دکتر قاضی زاده هاشمی در سفر خود به این استان ابتدا از بیمارستان ابن سینای شهرستان دلفان و سپس از بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سلسله بازدید کرده و در جریان نحوه ارائه خدمات بهداشتی این مراکز قرار می گیرند.

کوروش ساکی افزود:وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پس از افتتاح پروژه های عمرانی مرکز استان به شهرهای ازنا و الیگودرز سفر کرده و از بیمارستان های این شهرستانها نیز بازدید خواهند کرد.

وی گفت: در این سفر تفاهم نامه های مختلف میان وزیر بهداشت، استانداری و دانشگاه و همچنین میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دانشگاه منعقد خواهد شد تا با اجرای آنها گام های اساسی و بلندی در توسعه حوزه سلامت استان برداشته شود.

ساکی سفر به شهرستان های پلدختر و کوهدشت و افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت را برنامه های روز دوم سفر وزیر بهداشت برشمرد و گفت: در روز جمعه نیز نشست مشترک وزارت بهداشت، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، استانداری لرستان دانشگاه برای انعقاد تفاهم نامه های مختلف در استانداری لرستان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در یک سفر دو روزه به لرستان سفر کرده است. 

افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه نظیر دانشکده های دندانپزشکی و داروسازی خرم آباد ، مسجد الزهرا (س) ، سلف سرویس مرکزی و سالن ورزشی پردیس کمالوند و همچنین برگزاری همایش خیرین سلامت را از جمله برنامه های سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به استان است.

کد خبر : ۳۴۰۱۸۶