خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایلنا:

نامزدهای متقاضی تغییر حوزه انتخابیه باید دوباره تایید صلاحیت شوند

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۱۴۱

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامزدهای انتخاباتی که قصد دارند حوزه های انتخابیه خود را تغییر دهند باید دوباره از فیلتر هیات‌های اجرایی و نظارتی بگذرند.

فتاح محمدی در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا از یاسوج افزود:‌ نامزدهای انتخاباتی که قصد دارند از حوزه انتخابیه ای به حوزه انتخابیه دیگر تغییر حوزه دهند باید دوباره همانند گذشته از فیلترهای اجرایی و نظارت اما در بازده زمانی بسیار کم بگذرند.

وی با بیان اینکه اگر نامزد انتخاباتی هم اکنون در حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات نامزد انتخابات شده و قصد دارد نامزد حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شود باید دوباره برای تایید و یا ردصلاحیت تشکیل پرونده‌ بدهند، اظهار داشت: البته بازده زمانی برای تایید یا رد این نامزد بسیار کوتاهتر از گذشته خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ اگر این نامزد یکبار از سوی هیات‌های اجرا و نظارت در مرکز تایید صلاحیت شده باشد امکان دارد در هیات‌های اجرا و نظارت این استان رد صلاحیت شود.
 
محمدی افزود: اگر چنین اتفاقی رخ دهد بر اساس ماده واحده مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیونی متشکل از وزرای کشور، اطلاعات و فرمانده ستادکل نیروهای مسلح با حضور شخص نامزد، پرونده وی را مورد ارزیابی دوباره قرار خواهند داد.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر نامزد انتخاباتی متقاضی تغییر حوزه انتخابیه باشد باید تشریفات انتخاباتی دوباره طی شود، ادامه داد: درخواست متقاضیان تغییر حوزه باید بصورت کتبی و یک‌روز بعد از اعلام نظرنهایی شورای نگهبان یعنی 16 بهمن ماه جاری صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامزدهایی که به استناد بند پنج ماده 28 و بند ب ماده 29 قانون انتخابات رد صلاحیت شده اند نمی توانند متقاضی جابجایی تغییر حوزه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز