خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان مطرح کرد:

مداحی کاسبی نیست بلکه جهاد معنوی و فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۰۹۹

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه مداحی کاسبی نیست بلکه جهاد معنوی و فرهنگی و یک جایگاه برجسته است، اظهارداشت : مداحان باید با مطالعه و مشاوره مسائل عاشورا را بهتر بشناسند .

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با مداحان و شعرای آیینی  شهرستان کاشان، واقعه کربلا را یکی از سرمایه های بی بدیل، بی نظیر و ناشناخته اسلام عنوان کرد و گفت : خداوند سبحان براساس حکمت واقعه عاشورا را در دل زمان جاسازی کرد تا عاشورا علت بقای اسلام باشد.

وی افزود : قدرت سازندگی کربلا این است که فرهنگ عاشورا را فرزندان‌مان در میدان جنگ فرا گرفتند.

وی پیدایش و استمرار اسلام را ناشی از محدثه و معقعه دانست و گفت: منصب نبوت و بعثت پیامبراکرم (ص) را خداوند متعال برای بشریت بوجود آورد.

وی از کربلا و عاشورا به عنوان یک مکتب و دانشگاه عظیم نام برد و گفت : علیرغم اینکه جنگ جهانی اول و دوم جهانی مهمترین جنگ‌های دنیا بوده است ولی هنوز کسی از ابعاد آن خبر ندارد اما اینکه  جنگ عاشورا را همه اطلاع دارند و باید بماند به خاطر قدرت خدا است.

 امام جمعه کاشان استمرار اسلام را ناشی از جنگ کربلا  و عاشورا دانست و گفت : واقعه عاشورا یک  حادثه معمولی نیست و توقف هم ندارد چون حقیقت در عاشورا نهمفته است.

 نمازی به حضور 20 الی 27 میلیونی مردم دنیا در اربعین حسینی امسال اشاره کرد و گفت : در اربعین حسینی امسال مردم بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع  واقعه عاشورا به طور خودکار جهان کفر را فتح خواهد کرد گفت : با نفوذ اسلام  چراغ وجود شیطنت‌گری های آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها به تدریج خاموش می شود .

عضو خبرگان رهبری افزود: حکومت هایی که حاکمان آنها ظلم کنند نابود می شوند ولی حکومت‌هایی که حاکمان‌شان عدالت را رعایت کنند پایدار خواهند بود .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استقبال و نفوذ سخنان رهبر معظم انقلاب در دل جوانان اروپا و آمریکا را باعث توسعه اسلام دانست و اظهارداشت : علیرغم اینکه بخش عظیمی از کره زمین را اسلام فرار گرفته است ولی عاشورا و کربلا سرمایه عظیمی است که هنوز در حاشیه آن حرکت می کنیم .

وی با تاکید بر دانستن قدر نعمت عاشورا، خطاب به مداحان گفت : مداحان باید با مطالعه و مشاوره مسائل عاشورا را بهتر بشناسند .

 نمازی با تاکید بر بیرون آمدن از حالت شعاری در روضه خواندن و سینه زدن در ایام محرم و صفر گفت: سینه زدن و روضه خواندن خوب است ولی در کنار این کارهای شعاری باید آموزش‌های شعوری هم داده شود.

امام جمعه کاشان با انتقاد از حالت رقص توسط بعضی از مداحین در موقع سینه زدن  و روضه‌خواندن گفت : مصیبت اگر از قلب سوخته و زبان اهلش جاری شود احتیاج به اینگونه کارهایی که مداحین تحت عنوان مانور رقص دارند، نیست .

نمازی با اشاره به اینکه  مداحی کاسبی نیست بلکه جهاد معنوی و فرهنگی و یک جایگاه برجسته است اظهار داشت : قدرت سازندگی کربلا این است که فرهنگ عاشورا را فرزندان‌مان در میدان جنگ فرا‌ گرفتند.

امام جمعه کاشان  افزود: تا زمانی که عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در کشورهای اسلامی برگزار شود  هیچ سلطه گری نخواهد توانست بر این کشورها نفوذ کند.

وی عزاداری امام حسین (ع)، انتظار و مرجعیت را مانع نفوذ دشمنان دانست و گفت : تا زمانی که این سه  عنصر رعایت شود هیچ قدرتی نخواهد توانست در دل مسلمانان نفوذ پیدا کند.

 وی به تفاوت‌های رهبران سیاسی دنیا با رهبر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : تمام رهبران دنیا پرونده فساد اخلاقی ، مالی، جنسی و اقتصادی و یا هر دو را با هم دارند ولی  رهبر و مراجع تقلید کشورمان با تاسی از کربلا علم ، تقوا و طهارت دارند، به خاطر همین هم دشمن در برابر چنین حقیقتی عاجز است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز با تسلیت درگذشت حداد شاعر آیینی شهرستان کاشان، گفت: در شهرستان کاشان 420 مداح برادر و حدود 50 مداح خواهر دارای پرونده فعالیت در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان هستند.

وی با اشاره به این که 45  قاری قرآن مجالس ترحیم و عزاداری در شهرستان کاشان فعالیت دارند، یادآور شد: قاریان قرآن مجالس ترحیم در شهرستان کاشان نیز دارای پرونده فعالیت در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان هستند.

 حسینی در ادامه از برگزاری آزمون‌های غیرحضوری مقتل شناسی و مقتل خوانی مداحان شهرستان کاشان خبر داد و افزود: در پایان این آزمون برای مداحان شرکت کننده در این آزمون مدرک شرکت در آزمون مقتل شناسی و مقتل خوانی صادر می شود.

وی همچنین از عدم تحت پوشش قرار داشتن اکثریت مداحان شهرستان کاشان خبر داد و گفت: از نزدیک به 500 مداح خواهر و برادر در شهرستان کاشان تنها 16 مداح موفق شدند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز