خبرگزاری کار ایران

افتتاح مرکز مدیریت هوشمند کنترل ترافیک شهر اراک

همزمان با دومین روز از ایام دهه مبارک فجر، مرکز مدیریت هوشمند کنترل ترافیک شهر اراک ،با حضور جمعی از مسئولان استان و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا شهردار کلانشهر اراک در مراسم افتتاح این مرکز گفت: برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای اجرای این طرح از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد.

محمد ابراهیم عباسی با اشاره به اختصاص بالغ بر 45 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تجهیز مرکز مدیریت هوشمند ترافیک اراک گفت: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و بهره‌برداری ازاین طرح از طریق اعتبارات استانی و با همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مرکزی تامین شده و بخش دیگر نیز از منابع و اعتبارات داخلی شهرداری اختصاص داده شده است.

وی درباره امکانات و تجهیزات مرکز کنترل هوشمند ترافیک اراک نیز اظهار کرد: این مرکز از طریق 17 دوربین نظارتی در سطح شهر برای نظارت بر گلوگاه‌های ترافیکی و 5 دوربین تردد شمار به منظور شمارش حجم تردد و سرعت حرکت خودروها در سطح شهر ، کنترل و هدایت ترافیک را انجام می‌دهد.

عباسی ادامه داد: برای سنجش میزان تقاضای سفر در ناوگان حمل و نقل عمومی ، 45 دوربین ثابت داخل اتوبوس‌های شهری در نظر گرفته شده است و 27 دوربین ثابت در ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر و 30 سامانه ثبت زمان سفر نیز از دیگر تجهیزاتی است که درمرکز مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهر اراک پیش بینی شده است.

شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: وجود یک سیستم هوشمند و نظارتی قوی قطعا می‌تواند در کنترل و مدیریت ترافیک در سطح معابر شهر اراک، بسیار موثر باشد و موجب افزایش ایمنی و کاهش آمار حوادث و تصادفات ترافیکی شود.

وی بیان کرد: تجهیز و توسعه بیشتر سخت افزاری و نرم افزاری این مرکز و ارتقای خدمات ارائه شده نیز از دیگر اهدافی است که در آینده با برنامه‌ریزی لازم محقق خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک برای احداث مرکز مدیریت هوشمند کنترل ترافیک گفت: با توجه به رشد علم و تکنولوژی قطعا استفاده از روش‌های سنتی گذشته نمی‌تواند پاسخگوی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت و ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شهری باشد.

عزیزفیلی تصریح کرد: رهاورد و خروجی این سیستم هوشمند و پیشرفته می‌تواند نقش موثری در برنامه‌ریزی‌های آینده برای رفع مشکلات و معضلات ترافیکی و همچنین نوسازی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد.

کد خبر : ۳۴۳۶۲۱