خبرگزاری کار ایران

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون

ظرفیت اینترنت کشور از 82 به 307 GBPS رسیده است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت اینترنت کشور 82 GBPS بود اما امروز به 307 GBPS رسیده است و کشور در ترانزیت بین‌المللی از رشد 400 درصدی برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمود خسروی بعداز ظهر امروز  سه شنبه 11 بهمن در شورای اداری استان فارس، زیر ساخت ارتباطات را موتور اصلی حرکت به سمت پیشرفت دانست و افزود: پس از تایید بر امر خصوصی‌سازی در کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت تاسیس شد تا در شهرهای اصلی کشور، زیرساخت‌های لازم ارتباطی برای اپراتورهای مختلف را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها اصولا از هزینه‌های بالایی برخوردارند، افزود: به همین دلیل زیرساخت‌ها در اکثر کشورها توسط دولت دنبال می‌شود.

خسروی با بیان اینکه از بدو روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با وجود تحریم‌ها، فرصت‌های ارتباطی خوبی در کشور ایجاد شده است، گفت: کل ظرفیت موجود شبکه زیرساختی کشور 624 GBPS بود اما امروز این بخش با رشد 600 درصدی که در آن به وقوع پیوسته به مرز چهار هزار GBPS افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با بیان اینکه شهر شیراز به عنوان یکی از گیت‌وی‌های اصلی بین‌الملل انتخاب شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری در استان فارس وجود دارد.

خسروی اظهار کرد: پهنای باند اینترنت در استان فارس از دو سال و نیم گذشته تاکنون به 3 برابر افزایش پیدا کرده است.

کد خبر : ۳۴۳۷۲۲