خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

ساختار فعلی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پاسخگوی نیازها نیست

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۱۲۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ساختار فعلی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پاسخگوی نیازهای این بخش نیست و نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی که در چهارمین روز از ایام دهه فجر در جمع تشکل‌های فعال بخش کشاورزی استان سخن می گفت با تاکید بر این موضوع ادامه داد: اگر چه روند مثبتی انجام شده است اما شیوه بیمه محصولات کشاورزی با مشکلات بسیاری رو به رو است و مواردی مانند پرداخت واقعی غرامت ها ، بازدید به موقع کارشناسان و همچنین تخفیف حق بیمه افراد خسارت دیده باید بیشتر مورد توجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دامی و همچنین بانک کشاورزی استان قرار گیرد.

علی بابایی با اشاره به مطرح کردن بحث بیمه در جلسات مختلف استانی و کشوری گفت: در این جلسات همواره قول ها و وعده هایی برای پیگیری و رفع مشکلات داده شده اما متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است که امیدواریم تا پایان امسال با برگزاری جلسه ای با حضور قائم مقام صندوق بیمه کشور، این مشکلات را مطرح و به صورت جدی‌تر پیگیری کرده و خواستار حل آن ها شویم.

وی بر ضرورت اختصاص 25 درصد از کل سهم تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش کشاورزی و با نرخ تدریجی تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه در جلسه اخیر شورای بانک‌ها در استان بر این موضوع به عنوان تکلیف قانونی و مصوبه جلسه اشاره شد اما در عمل هنوز انجام نشده است .

بابایی اضافه کرد: البته بانک کشاورزی به بخشی از تعهدات عمل کرده اما سایر بانک‌ها این تکلیف قانونی را انجام نداده اند که امیدواریم با توجه به شرایط ایجاد شده پس از لغو تحریم ها شاهد اجرایی و عملیاتی شدن آن باشیم.

وی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد اتاق فکر تشکل های بخش کشاورزی و کاربردی شدن جلسات در سال 95 تصریح کرد: اگر در این جلسات بخواهیم به همه مسائل و مشکلات موجود بپردازیم قطعا خروجی و نتیجه موثری نخواهد داشت بنابراین باید با مشخص کردن اولویت ها، هر یک از مشکلات به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: بسیاری از این مشکلات در استان قابل حل است و فقط نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های مسئول در بخش کشاورزی است اما برخی از مشکلات موجود نیز به تغییر ساختار و سیاستگذاری و تصمیمات در سطح کلان کشور نیاز دارد.

علی بابایی در بخش دیگری از صحبت های خود به رشد 5.7 درصدی بخش کشاورزی در کشور در شش ماهه اول سال 94 اشاره کرد و گفت: به رغم همه مشکلات موجود و شرایط خاص اقتصادی کشور ، برنامه ریزی ها و سیاستگذاری در این بخش موثر بوده است که استان مرکزی نیز اکنون در میان 10 استان برتر کشور در زمینه تولیدات بخش کشاورزی قرار دارد و 3 درصد سهم تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی در پایان تاکید کرد: تشکل های فعال بخش کشاورزی در استان ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی هستند که اگر به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم و نظرات، همفکری و راهکارهای ارائه شده توسط بخش خصوصی بیشتر مورد توجه قرار گیرد قطعا سبب رفع مشکلات و رشد بخش کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز