خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در کرج عنوان کرد:

خودکفایی کامل محصولات استراتژیک کشاورزی تا 10 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۲۲۸

وزیر جهاد کشاورزی از تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک بخش کشاورزی کشور در 10 ساله آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمود حجتی روز پنجشنبه در جریان افتتاح پروژه های عمرانی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: بخش کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از ظرفیت های به وجود آمده در برجام استفاده می کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص کشور در بخش کشاورزی، افزود: در شورای اقتصاد بر اساس توسعه بخش کشاورزی طرح های ویژه ای را بررسی کرده‌ایم و اساس را بر این گذاشته ایم با بررسی و ارزیابی ظرفیت های بخش کشاورزی کشور، ظرفیت های سرمایه گذاری و تولید مغفول مانده در دریاها را استخراج و بهره وری منابع آب و خاک کشور را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان این که تلاش ها و اقدامات مناسبی در توسعه کشت گلخانه‌ای، بخش جنگل مرتع‌داری و همچنین توسعه تولیدات دریایی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بنا داریم در یک برنامه پنج ساله 200 هزار تن ماهی از طریق ایجاد قفس مصنوعی در دریا تولید کنیم.

وی با بیان این که در حال حاضر 90 درصد محصولات استراتژیک بخش کشاورزی کشور از خارج وارد می شود با اشاره به ضرورت خودکفایی این محصولات گفت: تلاش می کنیم در زمینه واردات گندم و شکر بی‌نیاز شویم و در زمینه کشت و خودکفایی کامل دانه های روغنی خاصه کلزا در حال برنامه ریزی هستیم. در افق 5 ساله قصد داریم در ابتدا 40 درصد و در یک برنامه 10 ساله 70 درصد از نیاز کشور به این محصولات را در داخل تولید و تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز