خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۰ خبر داد

رشد 16 درصدی تفکیک پسماند در جنوب تهران

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۴۳۸

شهردار منطقه 20 در پانزدهمین بازدید دوره ای از محله های بیست گانه، رشد 16 درصدی تفکیک پسماند خشک را یکی از نتایج طرح آسمان آبی زمین پاک در این منطقه جنوبی برشمرد

به گزارش ایلنا، منصور کتانباف در جریان بازدیدهای محله به محله به همراه معاونان و مدیران ارشد شهری این منطقه از سرای محله سرتخت بازدید کرد و گفت: با اجرای طرح آسمان آبی زمین پاک در قالب آموزش های شهروندی، درصد تفکیک پسماند تا پایان سال به 20 درصد می رسد که نسبت به دوسال گذشته رشد 16 درصدی خواهد داشت.

کتانباف با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی درصد تفکیک پسماند تا پایان سال 96، سی درصد پیش بینی شده است، افزود: در حال حاضر با عبور از مرحله اطلاع رسانی عمومی،  آموزش های بهینه سازی پسماندهای خانگی وارد مرحله آموزش های چهره به چهره و خانه به خانه شده که فعالیت سراهای محله به عنوان پاتوق های محلی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

وی ارتقا فرهنگ ترافیک را نیز از دیگر محورهای این طرح زیست محیطی برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 5 هزار راننده آموزش دیده اند و همچنان این روند آموزشی به اقشار مختلف جامعه اعم از کودکان، والدین، دانش آموزان و کارمندان ادامه دارد.

کتانباف در ادامه کاهش آمار تصادف های رانندگی را از اهداف اجرای این طرح آموزشی اجتماعی دانست و بر ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه  شورایاران و مدیر محله بایستی فعالیت های آموزشی 11 خانه سراها را طبق دستورالعمل فعال کنند، ایجاد ستاد خیرین محله، رسیدگی به نیازمندان با حفظ کرامت انسانی، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ نوسازی بافت فرسوده  با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج را خواستار شد.

پانزدهمین بازدید محله به محله شهردار منطقه به همراه معاونین و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 از سرای محله سرتخت انجام و ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله از سوی مدیر محله به درخواست‌های شورایاران رسیدگی شد.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز