خبرگزاری کار ایران

عراقچی در اصفهان:

برجام به تنهایی حلال تمام مشکلات نیست/ هنوز باور نمی‌کنم 6 قطنامه سازمان ملل لغو شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۴۷۷

معاون وزیر امور خارجه گفت: برجام تلفیق چهار قدرت جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس عراقچی در جمع هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: برجام یک معجزه بود هنوز باور نمی‌کنم 6 قطنامه سازمان ملل لغو شده، چراکه کار انجام شده بسیار کار بزرگی است.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که در تمام بحث‌ها بوده‌ام گواهی می‌دهم اگر دشمنان ما توان حمله داشتند به ما حمله می‌کردند. این حتما باید مدنظر قرار گیرد که آنها توان چنین کاری را در خود نمی دیدند.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: برجام تلفیق 4 قدرت جمهوری اسلامی است. اول قدرت دفاعی و نظامی، دوم قدرت مقاومت اقتصادی مردم ایران، سوم قدرت علمی در زمینه هسته‌ای و چهارم قدرت دیپلماسی که قدرت دیپلماسی ایران به کمک سایر قدرت‌ها آمد و توانست خواسته‌های مردم ایران را نقد کند و به حساب آنها واریز کند.

عراقچی با اشاره به اینکه توانایی‌های داخل کشور کم نیست و ظرفیت در داخل کشور فراوان است، تاکید کرد: باید توانایی‌های داخلی خود را گسترش دهیم. اگر می‌خواهیم گردشگری را در اصفهان توسعه بدهیم باید همه با هم همت کنیم یک‌دست صدا ندارد و باید همه در میدان حاضر شوند.

وی گفت: کشور قطر تنها با وجود پول و قدرت شبکه الجزیزه خود توانسته کارهای بزرگی انجام دهد، یعنی در واقع این دو ظرفیت خود را به میدان فرستاده و با استفاده از آنها کارهای خود را به پیش می‌برد.

معاون وزیر امور خارجه  با بیان اینکه کشورمان بسیار کشور با ظرفیت و بزرگی است، افزود: کسی امروز در دنیا ژاپن را کشور موثر در دیپلماسی نمی‌داند اما ایران در این فضا یک قدرت بزرگ دیپلماسی بشمار می‌آید و امروز برجام زمینه و ظرفیت تبدیل ایران را به یک کشور ثروتمند فراهم کرده است.

عراقچی ادامه داد: باید از فرصت‌های برجام نهایت استفاده را برد اما این به معنای این نیست که برجام به تنهایی حلال تمام مشکلات است، برجام فقط موانع را از میان برداشته و حل مشکلات باید در درون شروع شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ هنوز منتظرند فضای تبادلات اقتصادی فراهم شود. باید با این مشکل مدتی مدارا کرد تا فضای اعتماد متقابل فراهم شود.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: فصای مثبت ناشی از برجام با خود برجام متفاوت است. ما باید کمک کنیم این فضای مثبت باقی بماند. مشکل برجام این است که برخی با برجام مانند مشکل جناحی رفتار و عمل می‌کنند، این نه تنها کار غلطی است بلکه ضربه زدن به خودی است.

عراقچی اظهار کرد: تسهیل رفت و آمدها بر عهده وزارت‌خارجه است برای مثال این وزارت‌خانه در ایجاد فضای خواهرخواندگی اصفهان می‌تواند کمک کند و یا در عقد تفاهم‌نامه‌های اقتصادی می‌توانیم کمک کننده باشیم اما نکته مهم این است که پیگیری و ادامه کار بر عهده خود متولیان امر است.

وی خاطرنشان کرد: بارها و بارها شده ما راه را تسهیل کرده یا شرکت‌هایی را به کشور آورده‌ایم اما کسی ادامه کار یا پیگیری امور را نمی دانسته و راحت فرصت از دست رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز