خبرگزاری کار ایران

آیت الله مستشاری در گفت وگو با ایلنا:

زنده ماندن همه جریان ‌های داخل نظام به مصلحت کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۲۱۴

یک استاد حوزه و دانشگاه در کرمانشاه گفت: تک صدایی فساد می ‌آورد و زنده ماندن همه جریان ‌های داخل نظام به مصلحت کشور است، پس معتقدم امنیت امروز ایران اسلامی مرهون اقتدار کشور است و این اقتدار در گرو اقتدار رهبری نظام است.

آیت الله علیرضا مستشاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به این که به اندازه تار مویی از صراحت و صداقتی که خصلت کرمانشاهیان است از منافع مردم رنج کشیده این خطه کوتاه نمی‌آییم، گفت: در امور موکلین خود باید امانت دار و دلسوز بود.

این استاد حضور و دانشگاه افزود: بر سر منافع و مصلحت‌های مردم عزیز کرمانشاه با احدی معامله نمی کنم.

وی در ادامه به نعمت امنیت نیز اشاره داشت و اظهار کرد: در این استان؛ فارس، کرد، لر، لک، شیعه، سنی و اهل حق همگی همشهری یکدیگرند و با صلح در کنارهم زندگی می کنند و این امر، امنیت ملی ایران عزیز را تضمین خواهد کرد.

آیت الله مستشاری افزود: مواضع سیاسی خود را با صداقت و شفافیت بیان می‌کنم اصولگرا هستم ولی 20 سال در دانشگاه‌ ها و محیط‌ های آکادمیک، از دانشجویان و اساتید آموخته ‌ام که باید تحمل نظر مخالف را داشت.

وی تصریح کرد: تک صدایی فساد می ‌آورد و زنده ماندن همه جریان ‌های داخل نظام به مصلحت کشور است، پس معتقدم امنیت امروز ایران اسلامی مرهون اقتدار کشور است و این اقتدار در گرو اقتدار رهبری نظام است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بر همه ما واجب است این اقتدار را حفظ کنیم،البته معتقدم همانگونه که مخالفت صریح عملی با فرامین و دستورات رهبری اقتدار رهبری را خدشه دار می ‌کند، مصادره رهبری توسط گروه و جناحی خاص هر چند مؤمن و ارزشی باشند نیز نتیجه ‌ای جز شکسته شدن اقتدار رهبری ندارد و پیروان ولایت فقیه در کشور را منحصر به یک جریان خاص کردن و در نظر نگرفتن هفتاد میلیون نفر دیگر، همان چیزی است که دشمن می خواهد و مخالف فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: "رهبری متعلق به همه ملت است".

آیت الله مستشاری گفت: این جانب معتقدم اصل ولایت فقیه از مترقی ‌ترین اصول قانون اساسی است و شخص مقام معظم رهبری با لیاقت ‌ترین فرد موجود برای این مسئولیت است و راه و فکر ایشان حتی به اندازه تار مویی با خط و فکر معمار عظیم الشان انقلاب تفاوت ندارد.

وی اظهار کرد: معتقدم کشوری که با دشمنی ابرقدرت ‌ها مواجه است و از آسیب‌های اجتماعی بزرگی چون بیکاری جوانان تحصیل کرده رنج می ‌برد و ازدواج و اشتغال فرزندان به صورت آرزویی دست نیافتنی برای پدران و مادران آبرومند درآمده، پرداختن به دعواهای سیاسی و جناحی سطحی، نه تنها سودی به حال مردم زجر کشیده و صبور کشور و استان‌مان ندارد بلکه خیانت به آرمان ‌های انقلاب و چشم پوشیدن بر روی منافع ملی است.

آیت الله مستشاری افزود: ما می توانیم به تحمل یکدیگر و شنیدن نظرات گروه ‌های مختلف به جای دامن زدن به اختلاف ‌ها و دعواهای بی‌ ثمر، به دغدغه‌ های مشترک یکدیگر که همان منافع و مصالح همه شهروندان است بپردازیم.

وی گفت: به همین جهت وظیفه خود می دانم که از مواضع و منافع همه جناح ‌های درون نظام حمایت نمایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اختلافات داخل استان، تصریح کرد: اختلافات در درون استان، ما را به خود مشغول می ‌سازد و قدرت رایزنی و چانه ‌زنی با مرکز درباره مصالح و منافع استان را از ما می‌ گیرد.

آیت الله مستشاری به قدرت اجرایی نمایندگان خبرگان نیز اشاره و اظهار کرد: نمایندگان خبرگان قدرت اجرایی ندارند و نباید در امور اجرایی دخالت ‌های مستقیم کنند ولی می ‌توانند، رابط دلسوزی بین مردم استان و مسئولان ارشد نظام گردند و مشکلات واقعی مردم را به گوش آنان رسانده و برای حل آن، با استفاده از نظرات نخبگان استان راه حل‌ های مفید و کارگشا ارائه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نمی ‌توان همه مشکلات را حل نمود ولی معتقدم تا پای جان باید همراه بود و از هیچ تلاشی مضایقه نکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز