خبرگزاری کار ایران

مجتمع حرفه آموزی و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۴۳۰

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فضای آماده سازی شده جهت راه اندازی مجتمع حرفه آموزی و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی در منطقه 20 دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، پیرو دستور  شهردار  تهران، احداث و راه اندازی مرکز خدمات اجتماعی بهاران به منظور توانمند سازی اجتماعی اقشار آسیب پذیر جامعه در دستور کار تمامی مناطق شهرداری تهران قرار گرفته که معاون اجتماعی شهردار تهران نیز در این راستا از فضای اختصاصی منطقه  20 در این زمینه بازدید کرد.

در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، منصور کتانباف،  شهردار منطقه 20 ، سردار رجب زاده ، فرزاد هوشیار رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، سمانه زمانی مدیر کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و برومند نامداری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 20  نیز حضور داشتند.

معاون شهردار تهران در این بازدید ضمن ابراز رضایت از مکانی که برای راه اندازی مجتمع بهاران در این منطقه در نظر گرفته شده، افزود :  با توجه به ظرفیت و قابلیتهای فضا و نیز بافت اجتماعی منطقه، این مرکز قطعاً به یکی از مراکز نمونه این طرح تبدیل خواهد شد.

این مرکز با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و شهرداری منطقه 20 ،  با هدف رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه راه اندازی شد

در ادامه ی این بازدید نشستی با محوریت  رسیدگی به نیازمندان و ایتام  با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران ، مسئول قرارگاه امام رضا (ع)  در دفتر معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 برگزار گردید.

برومند نامداری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با بیان اینکه  شناسایی اطلاعات خانواده‌ها و تحویل بسته‌های حمایتی از جمله فعالیت استقبال از بهار است اظهار داشت : به منظور همیاری و کمک به نیازمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار و بانوان بد سرپرست، بسته‌های حمایتی و خدماتی طرح استقبال از بهار 1394 در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود : تمامی روستاهای زیر پوشش در محدوده حریم شهر تهران قرار دارد و از لحاظ خدمات رسانی در حوزه فرمانداری ویژه شهرستان ری است و شهرداری منطقه 20 وظیفه ذاتی برای این گونه خدمات ندارد اما با توجه به رویکرد اجتماعی مدیریت شهری تهران و مهار آسیب های احتمالی وارده از این محدوده به محدوده شهری منطقه 20 ، خدمات رسانی به روستاها را در دستور کار قرار دادیم.

برومند نامداری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 20  همچنین با بیان اینکه جشنواره شهر مهر  با مشارکت  شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۲۰ شهرداری تهران به اجرا درآمده است،  افزود : معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 در تلاش است که اقشار مختلف شهروندی را با هنجارها و ارزش های اخلاق شهروندی بر اساس سیره رفتاری رسول اکرم(ص) آشنا سازد.

وی اظهار داشت : جشنواره «شهرمهر» با مشارکت مدارس، مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و همکاری خانه های «خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق و مهارت های اجتماعی» و «قرآن و عترت» سرای محلات در حال برگزاری است

 امید کشاورز ، شهردار ناحیه 3 منطقه 20  نیز در این جلسه ضمن ارائه اقدامات صورت گرفته در قالب جشنواره شهر مهر به معاون شهردار تهران ، خاطرنشان کرد: مسابقات حفظ، تفسیر و قرائت سوره محمد(ص) به عنوان یکی دیگر از فعالیت های در نظر گرفته شده در چارچوب جشنواره فرهنگی-اجتماعی «شهرمهر» در سطح مدارس و محلات  برگزار می شود.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار روند اجرایی جشنواره، به پایگاه اطلاع‌رسانی www.shahremehr.ir مراجعه کنند

 

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز