خبرگزاری کار ایران

نوروزگاه اصفهان در کاخ چهلستون برپا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در رویداد نوروزگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون‌ اللهیاری اظهار کرد: رویداد فرهنگی نوروزگاه برای اولین بار به عنوان بخشی از برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر اصفهان از بیست و چهارم اسفتد الی بیست و هشتم اسفند در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

الهیاری با اشاره به تشکیل کمیته اجرائی این رویداد فرهنگی تأکید کرد: تاکنون چهار نشست تخصصی از سوی کمیته اجرائی، همچنین دو نشست از سوی ستاد سفر اداره کل، اختصاص به برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد فرهنگی داشته است.

وی افزود: این رویداد فرهنگی برای اولین بار از 24 لغایت 28 اسفند سال‌جاری، هم‌زمان در 12 استان تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان،  هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان، کرمان، فارس، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به محوریت خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین به واسطه اینکه نوروز بزرگ‌ترین پرونده مشترک ثبت جهانی میراث ناملموس در یونسکو در بین 12 کشور منطقه است، در کشورهای ایران، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، هند، عراق و ترکیه برگزار می‌شود و احتمالا در سال‌های آینده به صورت سراسری در کل استان‌های کشور شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اما با توجه به اهداف این رویداد و برنامه‌ریزی انجام گرفته در استان، اداره کل میراث فرهنگی  استان اصفهان در نظر دارد با دعوت از عموم مردم فرهیخته استان رویدادی مردمی را برگزار کند. چون آیین‌های نوروزی، آیینی مردمی است و سازمان میراث فرهنگی می‌باید علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای معرفی آیین‌های نوروزی شرایطی را فراهم کند که مردم عزیز بتوانند در کنار محوطه‌های تاریخی خود آیین‌های نوروزی را برگزار کنند و با شادی و امید به استقبال نوروز بروند.

کد خبر : ۳۵۱۵۶۱