خبرگزاری کار ایران

مرادخانی در کرج عنوان کرد:

دنبال جهانی‌کردن هنرهای تجسمی ایران هستیم/آثار قدیمی ایران در موزه‌های جهان خودنمایی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۳۶۶

معاون امور هنری وزارت ارشاد گفت: دنبال جهانی‌کردن هنرهای تجسمی ایران هستیم

به گزارش ایلنا در کرج، علی مرادخانی در آیین پایانی دومین جشنواره هنرهای تجسمی استان البرز با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های هنری کارهای زیادی باید انجام شود، افزود: در معرفی هویت ایران که به عنوان یک کشور صاحب تمدن در جهان برای خود حرفی برای گفتن دارد هنر تجسمی حرف اول را می‌زند، هر چه بیشتر در هنرهای تجسمی فعالیت شود می‌توان در معرفی بهتر و مناسب‌تر تمدن و هویت کشورمان گام‌های بلندتری برداشت.

وی با بیان اینکه دنبال شناسایی و معرفی هنرمندان تجسمی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبادل تجارب هنری بین ایران و برخی کشورهای اروپایی در حال انجام است. تازگی همکاری‌های هنری با کشورهای ایتالیا و آلمان در زمینه معرفی هنرهای تجسمی آغاز شده که بر این اساس آثار هنرمندان ایرانی و جهان کنار یکدیگر معرفی می‌شوند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با مرتبط دانستن تمامی رشته‌های هنری مثل تئاتر، سینما و موسیقی و از جمله تاثیرگذاری بالای هنرهای تجسمی در این خصوص افزود: امروز آثار قدیمی و با ارزش هنر ایرانی در بسیاری از موزه‌های جهان خودنمایی می‌کنند که بیانگر اهمیت هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی ست.

مرادخانی با اشاره به موفقیت آثار هنرمندان تجسمی کشور در جشنواره‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: نمایش آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی، نشان از بضاعت ذاتی کشور ما در این عرصه دارد، با بها دادن به ثروتی که در اختیار داریم می‌توانیم بین سایر آثار هنری دنیا نقش آفرین و تاثیرگذار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز در عرصه هنرهای تجسمی و تعدد هنرمندان مستعد البرزی در این عرصه، در خصوص حل مشکلات این قشر و معرفی آثارهنرمندان البرزی در داخل و خارج از کشور اعلام آمادگی کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اقدامات دو سال گذشته وزارت متبوع خود در حوزه هنرهای تجسمی، بر لزوم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی هنرمندان این عرصه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز