خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت استانداران خراسان به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله واعظ طبسی

استانداران سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در پیامی مشترک، درگذشت مرحوم حضرت آیت الله واعظ طبسی نماینده معزز ولی فقیه در خراسان و تولیت عظمای آستانقدس رضوی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا استانداران در این پیام اظهار داشتند: مرحوم آیت الله واعظ طبسی یکی از مفاخر کشور و نظام اسلامی به شمار می رفتند که نقش و حضور موثرشان در قبل و پس از پیروزی انقلاب و همراهیشان با امام (ره) و رهبری معظم، مثال زدنی است.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

"اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی الی یوم القیامه"

خبر درگذشت مجاهد نستوه  و عالم ربانی مرحوم آیت الله واعظ طبسی بزرگ خادم حرم رضوی  موجب تاثر و تالم همگان شد.

اینجانبان ضمن عرض تسلیت این ضایعه ی تاسف بار به پیشگاه  امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، بیت شریف،علمای اعلام و طلاب حوزه های علمیه و مردم شریف استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برای آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال خواستاریم.

مرحوم آیت الله واعظ طبسی یکی از مفاخر کشور و نظام اسلامی به شمار می رفتند که نقش و حضور موثرشان در قبل و پس از پیروزی انقلاب و همراهیشان با امام (ره) و رهبری معظم، مثال زدنی است.

مدیریت برجسته ی آن مرحوم در حوزه ی علمیه ی خراسان بزرگ و نمایندگی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی  به عنوان نماد مدیریت اسلامی  و حضورشان در تمام صحنه ها علی رغم مشکلات جسمانی که داشتند؛ نشان از تعلق عمیق ایشان به نظام و رهبری بود.

نقش مبارزاتی ایشان به عنوان پشتوانه‌ای بزرگ برای نهضت اسلامی و رکن مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شرق کشور بی‌بدیل است و همواره جاودانه خواهد بود.

درایت آن بزرگوار در تولیت آستانقدس رضوی و ایجاد تحول عظیم در بارگاه منور رضوی، نمادی از مدیریت موفق و تحسین برانگیز  را در یک دوره سی و هفت ساله به منصه ظهور رساند. 

بدینوسیله به پاس بزرگداشت آن مرحوم و تمام خدمات ارزنده و بی‌بدیل ایشان، به مدت سه روز در سراسر سه استان عزای عمومی اعلام می‌شود.

ضمنا از مردم شریف استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، ائمه عزیز جمعه و جماعات و علمای حوزه‌های علمیه، مدیران، کارمندان، فرهنگیان و روسای سازمان‌ها و نهادها دعوت می‌شود در مراسم تشییع و خاک سپاری آن فقید سعید که روز شنبه از محل میدان شهدا در ساعت 9 صبح به سمت حرم رضوی انجام می‌شود؛ شرکت کنند.                                                                                          

کد خبر : ۳۵۲۶۴۸