خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان گردشگری در کرج عنوان کرد:

رشد‌ 12 درصدی ورود گردشگران‌خارجی/ اختصاص 8 هزارمیلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل اماکن اقامتی

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۳۵

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ ایران گردی به جای جهانگردی گفت: با ارائه بسته های تشویقی برای اقشار مختلف مردم باید آنان را ترغیب به مسافرت در تمام فصول سال کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، "مسعود سلطانی‌فر"در هفتمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در کرج افزود: مقاصد گردشگری دیگر محدود به هشت استان نخواهد بود بلکه تمام استان های کشور به مقاصد گردشگری تبدیل می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری داخلی دو هدف عمده داریم که اولویت با ساماندهی مکان های گردشگری است به معنای اینکه دیگر مقاصد گردشگری محدود به هشت استان نباشد بلکه تمام استان های کشور به مقاصد گردشگری تبدیل شوند.

وی در ادامه با بیان این که سفرها باید در خلال ایام سال به کل استان های کشور تقسیم شود، گفت: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری داخلی ایران بی بدیل و کم نظیر است و کشورمان از کرانه های دریای عمان و خلیج فارس تا دریای خزر و شرق و غرب کشور دارای جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورمان ضمن برخورداری از جاذبه های زیبا از امنیت بالایی برای گردشگری برخوردار است، گفت: گردشگران داخلی به جای سفر به کشورهای ناامن منطقه از جاذبه های ایران دیدن کنند.

وی در ادامه با بیان این که گردشگری با رویکرد رئیس جمهور مبنی بر گسترش تعامل با کشورهای دنیا با حفظ منافع ملی و احترام متقابل است، افزود: امروز برای سفرهای نوروزی امن‌ترین منطقه خاورمیانه، ایران است و به لحاظ هزینه، ارزان‌ترین کشور در منطقه و جهان محسوب می شود.

سلطانی فر در ادامه  با بیان اینکه در بخش گردشگری داخلی و خارجی یکی از مهمترین مشکلات محدودیت مکان های اقامتی است، گفت: برای سطوح مختلف درآمدی، در بخش گردشگری خارجی تعداد قابل توجهی هتل های سه، چهار و پنج ستاره در کشور راه اندازی خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان این که در بخش گردشگری کشور بیش از 950 پروژه با اعتباری بالغ 300 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجرا است افزود: اکنون بیش از 500 هتل و هتل آپارتمان توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که نشانگر رونق و رشد در این بخش است .

وی در ادامه با بیان این که آمار ورود گردشگران خارجی در دو سال گذشته به کشور 4.6 دهم درصد گردشگران دنیا بوده است و در این مدت به طور میانگین حدود 12درصد رشد گردشگر خارجی داشته ایم خاطرنشان کرد: سه برابر دنیا در بخش گردشگری داخلی شاهد افزایش و تنوع سفرها به لحاظ مکانی و زمانی هستیم.

وی در ادامه با بیان این که سال 95، سال خوبی برای گردشگری ایرانی خواهد بود گفت: امسال موفق شدیم هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل حدود 48 پروژه اماکن اقامتی به ویژه هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره اختصاص دهیم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم ظرف دو سال آینده بتوانیم هتل های مناسب را در کشور افرایش دهیم ضمن آنکه برای سطوح پایین درآمدی ایجاد هتل آپارتمان و هتل های یک و دوستاره در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز