خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

همه باید آستان قدس رضوی را در مسیر خدمت به مستمندان یاری کنند

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۹۱۹

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تاکید رهبری انقلاب بر حمایت از مستمندان در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، تصریح کرد: همه مسئولان نهادهای دولتی و غیر دولتی در استان خراسان رضوی و خارج از آن، باید آستان قدس رضوی را در مسیر تحقق این مهم یاری کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی طی سخنانی در مراسم یادبود و بزرگداشت خدمات ارزنده و ماندگار آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه و تولیت فقید آستان قدس رضوی و معرفی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت جدید آستان قدس رضوی، افزود: خدمت رسانی به مستمندان و مستضعفان سرلوحه دستورات مقام معظم رهبری به تولیت جدید آستان قدس رضوی بوده است و علاوه بر کارکنان این آستان ملکوتی، همه مسئولان نهادهای گوناگون نیز باید در این زمینه تلاش کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به ایام شهادت حضرت صدیقه اطهر(س)، گفت: اگر وجود نورانی این بانوی بزرگوار نبود، رسالت انبیاء الهی و رسول مکرم اسلام(ص) به نتیجه نمی رسید و وجود مبارک امام عصر(عج) و حرکاتی مثل انقلاب اسلامی ما نیز به منصه ظهور نمی رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی همچنین از آستان قدس رضوی به عنوان «کانون ذکر خدا» یاد کرد و با اشاره به تشرف افراد مختلف به بارگاه منور رضوی با پای پیاده و سواره، گفت: اینجا مکانی است که همه مسلمانان به آن توجه دارند و بزرگان حاجات خود را در این فضای معنوی از خدای متعال طلب کرده اند و می کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه خدمات آستان قدس رضوی به زائران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به مراتب بیش از تمام سال های قبل از آن دانست و خاطر نشان کرد: در گذشته شاهد بودیم که آن ملعون دنیا و آخرت، خود را تولیت این مکان مقدس معرفی می کرد و افراد بدنام و غیر معتقد را به مسئولیت امور مربوط به اینجا می گمارد. اما بعد از انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) مرحوم آیت الله واعظ طبسی را برای این مسئولیت خطیر منصوب کردند و ایشان هم حقا و انصافا تمام حمیت خود را در راستای خدمت رسانی به زائران بی شمارحضرت رضا(ع) معطوف داشتند.

وی با اشاره به تشرف سالانه 28 میلیون زائر به مشهد مقدس، تاکید کرد: نام آیت الله واعظ طبسی برای همیشه تاریخ بر پیشانی تمام اموری که در راستای توسعه صحن و سرای حضرت رضا(ع) و تشکیلات آستان قدس رضوی در قریب به 4 دهه اخیر انجام شده است، می درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: مرحوم آیت الله واعظ طبسی خدمات عظیمی به این مجموعه داشتند و فقدانشان برای همه مایه تاسف است، اما این یک سنت الهی است و از آن گریزی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید خلأ وجود آیت الله واعظ طبسی احساس می شد و وقفه ای در خدمت رسانی این آستان مقدس به وجود می آمد، گفت: در این شرایط حساس باز هم نقش موثر ولی فقیه را همگان مشاهده کردند و ایشان با درایت، حضرت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را که سابقه درخشان در طول سی و چند سال خدمت داشتند، به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بررسی های زیادی برای انتصاب تولیت آستان قدس رضوی انجام شده است، افزود: کسی که تشخیص داده شد با پاکی، تمهذ و ارادت به ولایت فقیه، می تواند راه گذشته را بهتر از قبل ادامه دهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بود.

وی با اشاره به سوابق خدمتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دوره رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان مورد اعتماد خاص حضرت امام خمینی(ره) بودند و با احکام خاص ایشان در مناطق مختلف کشور خدمات ویژه ای را ارائه دادند. پس از ارتحال امام راحل نیز مورد توجه مقام معظم رهبری بودند و مسئولیت های متعددی را بر عهده گرفتند که آخرین آن دادستانی کل کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: با وجود اهمیتی که مسئولیت دادستانی داشت، به دلیل جایگاه ویژه آستان قدس رضوی، ایشان به تولیت این مجموعه مقدس منصوب شدند و در حکم مقام معظم رهبری نیز سرخط وظایفشان تبیین شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم چنین خطاب به کارکنان آستان قدس رضوی گفت: شما عزیزان که سال ها در این مجموعه خدمت کرده اید، باید بهتر از گذشته در خدمت این آستان ملکوتی باشید و منویات ایشان را با نیت رضای خداوند متعال عملیاتی کنید.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) به زوارشان بسیار علاقه مند هستند، گفت: افرادی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شوند، انتظار دارند که با احترام کامل، محبت و علاقه با آن ها برخورد شود و خادمان امام رضا(ع) باید به این امر اهتمام داشته باشند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری به انتصاب آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اشاره و عنوان کرد: آیت الله علم الهدی شخصیت والایی هستند که در سال‌های اخیر به عنوان امام جمعه مشهد مقدس خوش درخشیدند و در خطابه ها و اقدامات‌شان خدمات درخشانی را ارائه دادند. امروز نیز ایشان با توجه مقام معظم رهبری مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی را نیز عهده دار شدند.

پس از سخنان حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، متن احکام مقام معظم رهبری برای انتصاب نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی قرائت و این احکام به آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اعطا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز