خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

پوشش بیمه‌ای تمامی اماکن وابسته به اسکان میهمانان نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۱۲۰

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش وپرورش فارس گفت: به منظور حفظ امنیت و تامین آسایش خاطر میهمانان نوروزی در فارس ، تمام اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس برای اسکان میهمانان نوروزی تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، خدابخش شهبازی که صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: به منظور حفظ امنیت و تامین آسایش خاطر میهمانان نوروزی در فارس ، تمام اماکن  وابسته به  آموزش و پرورش فارس  که  برای اسکان میهمانان نوروزی پیش بینی شده اند ، تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش علاوه بر همکاران فرهنگی ، پذیرای سایر میهمانان نوروزی نیز هست، افزود :  آموزش و پرورش فارس در سنوات گذشته ، پذیرای بیش از 40 درصد مسافران نوروزی استان بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه رزرو اینترنتی برای اسکان فرهنگیان در فارس گفت: این پایگاه به آدرس اینترنتی http://eskan.medu.ir از 9 اسفند برای رزرو مدارس و از 20 اسفند ماه نیز برای رزرو اینترنتی باشگاه فرهنگیان استان در دسترس همکاران فرهنگی بوده است.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به اختصاص زائر سرای مشهد به صورت ویژه برای فرهنگیان فارس،  از 20 اسفند ماه  نیز  امکان رزرو اینترنتی این مرکز برای فرهنگیان فارس فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره حجم پذیرش مسافران نوروز 94 در ستادهای اسکان آموزش و پرورش فارس گفت: در سه سال گذشته استان فارس ، بیشترین حجم مسافر را داشته است.

شهبازی با اشاره به پذیرش بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر روز مسافر، در مراکز رفاهی آموزش و پرورش فارس در نوروز 94 افزود: در نوروز 95 پیش بینی افزایش 10 الی 15 درصد مسافران نوروزی را داریم، لذا از هم اکنون علاوه بر مدارس و باشگاه فرهنگیان، سالن های ورزشی و نمازخانه های مدارس را نیز آماده کرده ایم تا در صورت ضرورت مورد استفاده قرار گیرند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه "همه تلاش ما این است تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پذیرش و اسکان همکاران فرهنگی و مراجعین به ستادهای اسکان اقدام شود " افزود: با توجه به حجم مراجعات در  این مراکز امکانات رفاهی برای مسافرین فراهم شده تا در طول زمان انتظار برای پذیرش و اسکان بتوانند از این امکانات استفاده کنند که از آن جمله می توان به غرفه‌های محصولات فرهنگی، غرفه های معرفتی ، ایستگاه  نقاشی و تلاوت قرآن اشاره کرد.

وی گفت: در مجموع  67 پایگاه پذیرش مهمانان نورزی آموزش وپرورش در سراسر استان راه اندازی شده است که از این تعداد 5 پایگاه پذیرش در شیراز  راه اندازی شده که یکی از این مراکز ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: در این 67 پایگاه، ۱۸ هزار و ۳۰۰ کلاس، در قالب یک هزار و ۹۶۰ مدرسه آماده اسکان مهمانان نوروزی است.

وی همچنین افزود: بیش از 1857 تخت در خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم و ۶۵ سالن ورزشی و 26 اردوگاه دانش آموزی درسراسر استان فارس برای پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی آماده شده است.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: در شهرشیراز نیز هفت هزار و ۵۶۹ کلاس در ۹۲۰ مدرسه، هشت سالن ورزشی، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و سه خوابگاه دانش آموزی و اردوگاه شهید دستغیب برای این موضوع آماده شده است.

شهبازی گفت: با توجه به وقوع حوادث مختلف برای همکاران در مسیر بین راه در سنوات گذشته، به تمام مدارس نزدیک به جاده های اصلی و منتهی به مراکز زیارتی و سیاحتی  توصیه شده تا آمادگی کامل برای پذیرش میهمانان نوروزی و بویژه  کسانی که در بین راه دچار حادثه می شوند  را  داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز