خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی وزیر ارشاد در گفت وگو با ایلنا:

بین مشارکت مردم و مشروعیت نظام سیاسی رابطه منطقی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۴۱۵

معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت: بین مشارکت مردم و مشروعیت نظام سیاسی، رابطه منطقی وجود دارد، لذا مثلث انتخابات با مشارکت مردم و مشروعیت نظام سیاسی و تاثیر این سه مولفه بر یکدیگر یک نتیجه را به ارمغان می‌آورد که همانا رضایت مندی مردم با انتخاب گزینه اصلح و کارآمد است.

دکتر "محمد حیدری"، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های دموکراسی در دنیای مدرن انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت حال و آینده خود و جامعه است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بین انتخابات و مردم رابطه معناداری وجود دارد؛انتخابات بدون مردم نفی غرض است از این رو نظام‌های سیاسی که متولی و مجری برگزاری انتخابات هستند در تلاش‌اند تا با استفاده از ابزارهای مدرن تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی افکار عمومی را تهیج کرده و به تقویت نیروی انگیزشی در بین آحاد جامعه برای ایجاد فضای پرشور و حماسی کمک کنند.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: از سوی دیگر بین مشارکت مردم و مشروعیت نظام سیاسی، رابطه منطقی وجود دارد، لذا مثلث انتخابات با مشارکت مردم و مشروعیت نظام سیاسی و تاثیر این سه مولفه بر همدیگر یک نتیجه را به ارمغان می آورد که همانا رضایتمندی مردم با انتخاب گزینه اصلح و کارآمد و اطمینان و اعتماد خاطر حاکمیت از تصمیم صحیح و آگاهانه مردم است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در نظام اسلامی علاوه بر پذیرش این قاعده کلی ملاحظات قوی‌تر دیگری برای انتخابات وجود دارد که مهمترین آن وجه شرعی انتخابات است که مردم باید براساس معیارها و شاخص های دقیق‌تری نظیر تدین، تعهد و تخصص، مردم دارای و اخلاق محوری دست به انتخاب گزینه اصلح بزنند تا به تکلیف شرعی که در مقابل سرنوشت خود مطالبه دارند عمل نمایند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وانگهی هر جا سخن از تکلیف است پای حق هم به میان می آید؛ حقی که شرع مقدس و قانون به مردم هدیه کرده است. بنابراین مردم پس از انجام تکلیف از حقوقی برخوردار می شوند که موکلین آنان باید در جهت استیفاء، دفاع و تامین آن نهایت تلاش و کوشش خود را به عمل آوردند.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد اسلامی گفت: هفتم اسفندماه نود و چهار آوردگاه مناسبی بود تا مردم آگاه و مسئولیت شناس ایران اسلامی بار دیگر از طریق انتخابات به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کرده و علاوه بر مشروعیت بخشی به نظام اسلامی خواهان تحقق مطالبات، خواسته ها و نیازهای مشروع و قانونی توسط وکلای خویش در مجلس شورای اسلامی باشند.

این استاد دانشگاه در پایان بیان داشت: بدون تردید مشارکت آگاهانه و هوشمندانه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه 94 علاوه بر تعیین سرنوشت چهار ساله هشتاد میلیون ایرانی، توطئه‌های دشمنان خارجی نظام و مردم و به ویژه رژیم صهیونیستی اسرائیل و اسکتبار جهانی را خنثی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز